Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Gran Canaria - Tips?
- Trådstartare Gripen73
- Start datum
Följer tråden. Åker också dit snart.
Tonyeagle
Aktiv medlem
Beror på
Det beror ju alldeles på vad du vill och brukar fota?!
På lördag åker jag o familjen en vecka till Gran Canaria. Är det någon som kan tipsa om intressanta platser etc? Kommer ju inte att åka utan min kära kamera.
Ni som åker med hela er utrustning, hur packar ni era stativ?
Tack på förhand.
//Stefan
Det beror ju alldeles på vad du vill och brukar fota?!
Uffe_Nordholm
Aktiv medlem
Ni kan börja kolla här: http://www.grancanaria.com/patronato_turismo/283.0.html
Tommy Blomster
Aktiv medlem
Är du intresserad av natur ska du ta och hyr en bil och ta en sväng upp i bergen.
En lagom halvdagstripp utan att övriga familjemedlemmar tröttnar på små smala slingriga vägar med stup är att köra svängen Puerto Rico, Mogán, Ayacata, San Bartolomé , Fataga med avslut i Maspalomas.
Blir ni hungriga under resan så rekommenderar jag en bit mat på "Restaurante El Labrador" i den lilla byn Fataga, ligger på vänstersidan precis intill vägen.
En lagom halvdagstripp utan att övriga familjemedlemmar tröttnar på små smala slingriga vägar med stup är att köra svängen Puerto Rico, Mogán, Ayacata, San Bartolomé , Fataga med avslut i Maspalomas.
Blir ni hungriga under resan så rekommenderar jag en bit mat på "Restaurante El Labrador" i den lilla byn Fataga, ligger på vänstersidan precis intill vägen.
kjellepelle
Aktiv medlem
Vi var på Gran Canaria hösten 2010. Jag har nu tittat igenom mina bilder och tänkt lite. Jag tycker inte att det var så mycket intressant att fotografera på Gran Canaria. Det mesta ser ut som vilken semesterort som helst. Lite intressant är det dock med ökenlandskapet Maspalomas vid Playa del Inglés. Med rätt ljus kan man få lite intressanta bilder där.
Angående stativ så tar jag normalt bara med ett gammalt Fix-stativ på semesterresor. Det får lätt plats i ryggsäcken.
Angående stativ så tar jag normalt bara med ett gammalt Fix-stativ på semesterresor. Det får lätt plats i ryggsäcken.