Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

grå daskiga o suddiga..

Produkter
(logga in för att koppla)

BamZe84

Aktiv medlem
Tjenare!
Var ute och fotograferad idag. Hittade ett grymt härligt ställe att fotografera vid. Men när jag kom hem såg jag att alla bilderna blivit helt kassa. Vet inte riktigt vad som är fel, om det är inställningar eller objektiv, eller felet är den som håller i kameran :) tacksam för hjälp, mvh anders
 

Bilagor

  • dsc_0520.jpg
    dsc_0520.jpg
    54.7 KB · Visningar: 358
Hejsan här oxo...
Mina tankar till orsak:
Det som först slår mig är att det ser ut att vara lite dis i luften, därav den grådaskiga bakgrunden.
Vinjetteringen vet jag inte, rätt motljussskydd?
Kanske lite underexponerad, hur ser det ut på histogrammet?
En annan sak kan vara lite tokig vitbalans, fotar du i RAW går det ju att justera där, annars kan du testa med att leta upp upp vit- och svartpunkterna i PS
Är det någon annan som har andra förslag suger jag åt mig av dem också :)
 
Det var helt klart idag när jag var nere vid ålabodarna i glumslöv och fotograferade...det är rätt motljusskydd, och historgramet så helt ok ut faktiskt. dock inte i Raw tyvärr, är ju faktiskt jätte nybörjare, så har inte fotograferat i raw någongång, kanske borde börja med det.

tack för ditt svar!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.