Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Googlelänkar till portfolio och picturo?

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
En fråga till admin...

För ganska lång tid sedan graderade jag ner till bronsmedlemskap och tömde min portfolio. Fortfarande finns träffar på google som leder till en sida med texten "Portfolio saknas".

Är det något som finns kvar på FS som ger upphov till träffarna, eller är det bara google som tar tid på sig innan träffarna försvinner?

Samma fråga gäller mitt avslutade medlemskap i Picturo.

Är det här verkligen en fråga för forumet?
Känns som om det kunde klaras av i ett mail till redaktionen.

Gomorra

P.S.
Om det ev. skulle framkomma information som skulle kunna vara intressant även för andra medlemmar kan informationen föras vidare av redaktionen.
D.S.

Arleklint skrev:
Är det något som finns kvar på FS som ger upphov till träffarna, eller är det bara google som tar tid på sig innan träffarna försvinner?

Det är inget som FS styr över. Det är Googles egna spindlar som fixar det.

Nej, ingen genomtänkt anledning alls - tänkte bara inte så långt som att man vill komma ur Google om man avslutat sin Portfolio...

(Det blir ingen automatisk 404 från webbservern eftersom vi kör wildcard på adresserna och alla URL:ar kommer till en och samma sida, som kollar om det finns en portfolio. Jag fixade in kod nu som sätter denna status.)

Janne, om du vill jaga på Google kan du gå in där och avregistrera den adressen

ok, jag antar att en 404 skulle göra att google tar bort indexeringen...

Som det är nu finns ju min portfolio kvar med innehållet "Portfolio saknas", då kan jag inte jaga på Google.

Senast ändrad:
Jag kollade som hastigast Googles avregistreringssidor och det verkar som att de bara godtar avregistrering från site-ansvarig, motsvarande.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar