Golf
Hej alla vänliga människor på fotosidan.se!
Lika bra att hänga här i den här diskussionen än att skapa en ny diskussion med samma ämne...
Jag ska hjälpa till, alltså fotografera, vid ett stort mästerskap i början av maj och behöver lite tips vid olika idrotter. Därför har jag startat några diskussioner, fast alla diskussionerna gäller samma ställe men de olika diskussionerna är uppdelade, alltså egen diskussion om "varje idrottgren" om ni förstår det...?
Jag ska "reka" alla ställen, där tävlingarna ska pågå.
I den här diskussionen vill jag så gärna få tips/"bra att veta" om golf...
* Om jag vill ha bra bilder på många olika golfspelare, så är det väl bättre att vara kvar vid samma hål isåfall? Men då finns det ju risk att det blir "samma, samma och samma typ av bilder" när golfspelaren t.ex. slår? Ja, man kan ju alltid zooma in hans ansikte, eller halvbild men...?
Eller ska jag följa vissa spelare som troligen kan vinna tävlingen och ta bilder på dem?
* Är det bättre att välja några hål, t.ex. hål 1, 5, 9, 13 och 18 eller något liknande? Då känner jag mig mindre stressad eller?
* Har någon varit där och spelat golf eller fotograferat på Sofiedals golfbana i Malmö? Är det något som jag behöver veta eller?
* Bör jag lära mig lite om golfsreglerna? :S Som ni säkert märker, är jag ju inte någon hejare på golf...
Tacksam för all svar,tips och råd!
Hälsningar // Sara