Annons

Glasögon + ögonstyrt

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders_Andersson

Aktiv medlem
Hur funkar EOS trean´s ögonstyrning för oss som har glasögon? Jag har nämligen dåliga erfarenheter av Canons gimick sedan jag använde en EOS femma. Det funkade inte alls, men Canon borde ha utvecklat systemet sedan dess.
 
För mej fungerar ögonstyrningen i EOS 3:an till ca 90% av fallen. Detta till skillnad i EOS 5:an som är betydligt sämre. Dessutom fungerar ögonstyrningen på 3:an även i vertikalläge. Vad som behövs för att få den att fungera är bl.a.:

* glasögonen skall sitta på ordentligt
* kalibrera ögonstyrningen med olika objektiv (med zoomobjektiv på flera brännvidder), inomhus/utomhus, motljus/medljus.

//Bengt
 
Har inte testat trean iofs men har 50E. Den kom ju mellan 5an och 3an. Jag kör alltid med glasögon och ögonstyrning. Inga problem, dock är kalibreringen viktig. För att minska mängden ströljus köpte jag till Ögonmussla Ed-E.

Ögonstyrning är väldigt vanebildande ;-)
 
Jag testade ögonstyrningen med EOS3:an i början och fick det aldrig att fungera riktigt, trots flera kalibreringar. Kanske beror på att jag är astigmatiker dock...(?)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.