ANNONS
Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
(Ja, jag tyckte ju att du var först framme med rätt svar på förra frågan, Per.)
Jag tror det är en bergvägg. Och så har någon tydligen tappat sina solglasögon när dom klättrat upp. (Uppe i vänstra hörnet.)
Eller så är det den avslagna foten på en trädgårdsurna.
 
Ingen bergvägg, eller urna och vare sig tenn eller en hästsko... Men det kanske skulle kunna bli en hästsko, fast då krävs nog en hel del arbete först.
 
Det är faktiskt järnmalm, om än aningen raffinerad till pellets för att vara lättare att frakta runt.

Så här ser de ut när de ligger i sin naturliga miljö (efter järnvägsspåret utanför Luleå).
 

Bilagor

  • _mg_18466.jpg
    _mg_18466.jpg
    68.8 KB · Visningar: 162
...ok...då tar jag tillfället i akt och lägger in en bild.
Det blir den första eftersom jag aldrig lyckats gissa rätt, trots många försök....


OBS rejält förstorad o lite suddig därför, då den är tagen på lite avstånd. ha det i minnet. Avstånd
 

Bilagor

  • fotosidan.jpg
    fotosidan.jpg
    18.9 KB · Visningar: 202
Hej

Storleksmässigt kan det vara en båt....men inte riktigt en båt. Inget som vanligen finns i sjön.

Ledtråd igen:

Taget med tele, på långt avstånd. Skulle jag kommit närmare skulle jak kanske inte varit vid "mina sinnens fulla bruk"?

Denna bild kanske kan hjälpa...?
(Nu tar ni väl det, men det är ju meningen, trots allt)
 

Bilagor

  • fotosidan 2.jpg
    fotosidan 2.jpg
    22.2 KB · Visningar: 182
ja, dom kanske är tagna på lite för långt avstånd....men så värst otydliga tycker jag inte dom är.

Annars bör den sista bilden och ledtrådarna knäcka svaret.

ledtråd igen:
Bilden togs i Norrköping den 17/5 2007. Den som vet om nått som hände där då vet också svaret.

Ny bild...och du hade rätt, dom är visst lite suddiga...dags för ett större tele kanske.


mvh
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.