Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Gissa motivet igen
- Trådstartare AnWi
- Start datum
Per_tissen
Aktiv medlem
Ungefär så jag reagerade också när hon hämtade plåster...Kalm skrev:
bakplåt?
Per_tissen
Aktiv medlem
Är det inte räls så lär det väl vara någon annan slipad skarv... en balk av något slag då, på en bro kanske?
Per_tissen
Aktiv medlem
golfklubba
Per_tissen
Aktiv medlem
filmplan på en RIKTIGT gammal kamera
Senast ändrad:
Sven_H
Aktiv medlem
Per, jag vet inte vad din definition på riktigt gammal är, men bilden är tagen med en Canon 350D och den är inte vad jag kallar gammal. Det är i alla fall inte den som är motivet.
Fast motivet är gammalt. Det har dock inget med kameror att göra (mer än att det råkade bli fotograferat).
Kom igen nu. Fler förslag.
Fast motivet är gammalt. Det har dock inget med kameror att göra (mer än att det råkade bli fotograferat).
Kom igen nu. Fler förslag.
Per_tissen
Aktiv medlem
Jag har kommit på hur många bra saker som helst, som går att skära sig på (skridskor, lie, slalomskidor mm) men i övrigt är det dåligt med idéer.
Är det metall och i så fall är det slipat eller är det slitet?
Är det metall och i så fall är det slipat eller är det slitet?
Sven_H
Aktiv medlem
I nuvarande skick skär man sig inte på det!
Delvis är det faktiskt metall även om det inte är så vanligt i den här tillämpningen. Huvudmaterialet är dock något annat. Det är inte för metallens skull som kortet är taget. JO! Det var det ju visst det. Min fru tyckte att det var häftigt just för att det var metall.
Slitet? Nja, inte direkt, men väl anfrätt av tidens tand.
(Det finns faktiskt en ganska långsökt koppling till lie här, men häng för guds skull inte upp er på det.)
Delvis är det faktiskt metall även om det inte är så vanligt i den här tillämpningen. Huvudmaterialet är dock något annat. Det är inte för metallens skull som kortet är taget. JO! Det var det ju visst det. Min fru tyckte att det var häftigt just för att det var metall.
Slitet? Nja, inte direkt, men väl anfrätt av tidens tand.
(Det finns faktiskt en ganska långsökt koppling till lie här, men häng för guds skull inte upp er på det.)
Per_tissen
Aktiv medlem
dörr- eller fönsterkarm?
alternativt spröjs
alternativt spröjs
Sven_H
Aktiv medlem
Alltså! Eftersom ingen kan gissa det rätta svaret får jag vär avslöja det då.
-Muren vid Flädie kyrka speglar sig i gjutjärsnfönstret på kyrkostugans förråd.
Så enkelt var det, men eftersom ingen kunde får jag väl själv fortsä......
Skämt åsido. Din tur Per.
PS. Det där med lien? Jo det står en gräsklippare inne i förrådet. Var det för långsökt?
-Muren vid Flädie kyrka speglar sig i gjutjärsnfönstret på kyrkostugans förråd.
Så enkelt var det, men eftersom ingen kunde får jag väl själv fortsä......
Skämt åsido. Din tur Per.
PS. Det där med lien? Jo det står en gräsklippare inne i förrådet. Var det för långsökt?
Bilagor
Per_tissen
Aktiv medlem
Per_tissen
Aktiv medlem
Jahapp då var det dags att gå och lägga sig och sova ngn timme innan tjejen kommer hem från nattskiftet nere på järnverket... Återkommer väl någon gång imorgon... ööh i förmiddag.