Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Det har inget med järnväg att göra. Fast det är ju klart, stryker man "väg" så kommer man faktiskt sanningen lite närmare.
 
Ingen som gissar längre? Är den för svår?

OK. Vi backar ut lite då.
 

Bilagor

  • sbild016f.jpg
    sbild016f.jpg
    20.2 KB · Visningar: 91
Per, jag vet inte vad din definition på riktigt gammal är, men bilden är tagen med en Canon 350D och den är inte vad jag kallar gammal. Det är i alla fall inte den som är motivet.

Fast motivet är gammalt. Det har dock inget med kameror att göra (mer än att det råkade bli fotograferat).

Kom igen nu. Fler förslag.
 
Jag har kommit på hur många bra saker som helst, som går att skära sig på (skridskor, lie, slalomskidor mm) men i övrigt är det dåligt med idéer.
Är det metall och i så fall är det slipat eller är det slitet?
 
I nuvarande skick skär man sig inte på det!

Delvis är det faktiskt metall även om det inte är så vanligt i den här tillämpningen. Huvudmaterialet är dock något annat. Det är inte för metallens skull som kortet är taget. JO! Det var det ju visst det. Min fru tyckte att det var häftigt just för att det var metall.

Slitet? Nja, inte direkt, men väl anfrätt av tidens tand.

(Det finns faktiskt en ganska långsökt koppling till lie här, men häng för guds skull inte upp er på det.)
 
Alltså! Eftersom ingen kan gissa det rätta svaret får jag vär avslöja det då.

-Muren vid Flädie kyrka speglar sig i gjutjärsnfönstret på kyrkostugans förråd.

Så enkelt var det, men eftersom ingen kunde får jag väl själv fortsä......


Skämt åsido. Din tur Per.


PS. Det där med lien? Jo det står en gräsklippare inne i förrådet. Var det för långsökt?
 

Bilagor

  • mbild-016e.jpg
    mbild-016e.jpg
    13.6 KB · Visningar: 102
Lite långsäkt med gräsklipparen kanske...

En bild då. Det verkar inte bli någon nattfotografering för min del idag.
 

Bilagor

  • file0018_1.jpg
    file0018_1.jpg
    4.5 KB · Visningar: 89
Jahapp då var det dags att gå och lägga sig och sova ngn timme innan tjejen kommer hem från nattskiftet nere på järnverket... Återkommer väl någon gång imorgon... ööh i förmiddag.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.