Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Ser ut som en sordin.

Om jag har rätt är det fritt fram för frivillig: måste i säng nu, och kommer inte att vara online imorgon förän sent på eftermiddagen/kvällen.
 
Yessss! Det är en sordin ("ljuddämpare") till en trumpet.

Ulf vill sova och det vill jag också. Någon annan får ta över.

Good night. Sleep tight.
 

Bilagor

  • 060226_6.jpg
    060226_6.jpg
    13.3 KB · Visningar: 214
Ingen som vill? Är det bara jag som har gissebilder?

Jaha. Då tar vi en till då.
 

Bilagor

  • 060227_1.jpg
    060227_1.jpg
    15.2 KB · Visningar: 134
Jaha då är det väl svenska då.
Ser du är stockholmare.
Ibland har man lite svårt att veta vad som är svenska när man bor i en landsdel med många dialekter och många språk.
Nu lärde man igen. (och gjorde bort sig) Tack.
Mvh/-Anders
 
Aha, du bor norr om Dalälven, var rädd om dialekten, "nopprit" är nog inte så vidare svenska.

Innan jag slår av gissar jag på att det har något med hår att göra?
 
Chano skrev:
Ha ha Undrar om sörlänningarna vet vad en noppborttagare är.
För det är väl inte svenska?
Mvh/-Anders

Som mas brukar jag nog betrakta mig som sörlänning, jag är tom uppvuxen söder om Dalälven. Men jag har å andra sidan träffat folk som hävdat att gränsen till Norrland går längs Hallandsåsen...
 
Troligen kommer ordet egentligen här uppifrån.
Som det mesta annat bra som ni har fått:)
Skojar bara.!!!!!!!!
Mvh/-Anders
 
Per_tissen skrev:
Som mas brukar jag nog betrakta mig som sörlänning, jag är tom uppvuxen söder om Dalälven. Men jag har å andra sidan träffat folk som hävdat att gränsen till Norrland går längs Hallandsåsen...

Norrland finns egentligen inte.
Gränsen mellan Lappland/Norrland och södern går vid dammen i Moskosel. (Strax norr om)
Det sa alltid min mamma..och hon hade alltid rätt.!
Vi bodde norr om och hon hade en vis avoghet mot Moskosel måste väl erkännas.
Mvh/-Anders (förlåt utsvävningen.)
 
Jag har bott i Skåne i över trettio år och jag har aldrig hört nå't annat än noppborttagare. Eller möjligtvis defuzzer, men det är ju inte sydländska det heller ;-)


Till saken igen.

Denna grejen satt alltså i ett par badbyxor köpta på Hennes & Mauritz.

Men vad är det?
 
I badbyxorna??? det lämnar ju gott om mer eller mindre osmakliga uppslag...

ngn fiffig pryl att smeta solkräm med, som ingen kommer förstå så uppfinnaren blir deprimerad och begår självmord?
 
Kanske en loppborttagare.
Har vi inte här uppe i alla fall. Men man vet ju inte vad ni har där nere...så att säga.
-Anders
 
Den är nog inte behaglig att smeta kräm med. Taggarna är väldigt vassa. Min son änvänder mojängen till att perforera papper med.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.