Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Det ser onekligen ut lite som ett isrivarblad men har de sånna där borta? Om inte så gissar jag på något jordbruksredskap som används för att jämna till saker.

Nej, ingen isskrapa eller isrivare. (Vi använder, som du gissar Per, tandborste att rengöra bilrutan de två morgnar per år som det är små frostfläckar på den. ;))
Inget jordbruksredskap heller.

Ha, ha! Jag ser att du har kikat på filnamnet!
Jag sätter ju in lite elaka sådana förvirrtrådar där...
Nej, inte överkörd, och inte pub heller!
Annars börjar det väl närma sig.
Ska man godkänna - nejdå!
Nu får förste man/kvinna slå huvudet på spiken!

Ok. En skylt var det. För en underlig affär.
(Bilden tog jag mest för att förvirra folk jag ville fotografera i en närliggande gränd. Ville inte att dom skulle se att jag väntade på lämpliga offer att pigga upp gatuscenen med. Behöver jag säga att mitt uppsåt misslyckades...)
Tusse fortsätter!

Bilagor

• magic shop.jpg
    magic shop.jpg
    55.1 KB · Visningar: 142
med isrivare menade jag inte riktigt det man skrapar bilrutan med utan snarare det man sätter under väghyveln för att på våren ta bort det två dm tjocka lagret is på vägen... men jag gissar att ni inte har sånna heller.

Per_tissen skrev:
med isrivare menade jag inte riktigt det man skrapar bilrutan med utan snarare det man sätter under väghyveln för att på våren ta bort det två dm tjocka lagret is på vägen... men jag gissar att ni inte har sånna heller.
Jo, jag förstod det. Jag bara kopplade ihop isskrapa (för bilrutor) med din kommentar att det nog inte är behov av väghyvlar här...
Kapitlet vägunderhåll, snö och UK är ytterst humoristiskt. Bäst att inte ens tänka på det eller man skrattar på sig!

Jättemallig! Viss snits på rumpan, javisst - men då har du inte sett min! (Vare sig uppochner eller nerochupp...)
Apropå bakdelar, måste get my ass in gear - nån annan får ta över!

Nu måste någon hjälpa mig, min engelska är väldigt dålig, Bigittas uttryck "get my ass in gear " blir att stoppa arslet i kugghjulen eller..., den delen lär nog inte bli vacker.

>Till ämnet: Tallrik?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar