Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Gissa motivet igen
- Trådstartare AnWi
- Start datum
Per_tissen
Aktiv medlem
Det ser onekligen ut lite som ett isrivarblad men har de sånna där borta? Om inte så gissar jag på något jordbruksredskap som används för att jämna till saker.
gitte edelman
Aktiv medlem
Nej, ingen isskrapa eller isrivare. (Vi använder, som du gissar Per, tandborste att rengöra bilrutan de två morgnar per år som det är små frostfläckar på den. )
Inget jordbruksredskap heller.
Inget jordbruksredskap heller.
gitte edelman
Aktiv medlem
Ha, ha! Jag ser att du har kikat på filnamnet!
Jag sätter ju in lite elaka sådana förvirrtrådar där...
Nej, inte överkörd, och inte pub heller!
Annars börjar det väl närma sig.
Ska man godkänna - nejdå!
Nu får förste man/kvinna slå huvudet på spiken!
Jag sätter ju in lite elaka sådana förvirrtrådar där...
Nej, inte överkörd, och inte pub heller!
Annars börjar det väl närma sig.
Ska man godkänna - nejdå!
Nu får förste man/kvinna slå huvudet på spiken!
gitte edelman
Aktiv medlem
Ok. En skylt var det. För en underlig affär.
(Bilden tog jag mest för att förvirra folk jag ville fotografera i en närliggande gränd. Ville inte att dom skulle se att jag väntade på lämpliga offer att pigga upp gatuscenen med. Behöver jag säga att mitt uppsåt misslyckades...)
Tusse fortsätter!
(Bilden tog jag mest för att förvirra folk jag ville fotografera i en närliggande gränd. Ville inte att dom skulle se att jag väntade på lämpliga offer att pigga upp gatuscenen med. Behöver jag säga att mitt uppsåt misslyckades...)
Tusse fortsätter!
Bilagor
Per_tissen
Aktiv medlem
med isrivare menade jag inte riktigt det man skrapar bilrutan med utan snarare det man sätter under väghyveln för att på våren ta bort det två dm tjocka lagret is på vägen... men jag gissar att ni inte har sånna heller.
gitte edelman
Aktiv medlem
Jo, jag förstod det. Jag bara kopplade ihop isskrapa (för bilrutor) med din kommentar att det nog inte är behov av väghyvlar här...Per_tissen skrev:
med isrivare menade jag inte riktigt det man skrapar bilrutan med utan snarare det man sätter under väghyveln för att på våren ta bort det två dm tjocka lagret is på vägen... men jag gissar att ni inte har sånna heller.
Kapitlet vägunderhåll, snö och UK är ytterst humoristiskt. Bäst att inte ens tänka på det eller man skrattar på sig!
gitte edelman
Aktiv medlem
isbjörn
tand
rumpan på en porslinsfigurin
tand
rumpan på en porslinsfigurin
gitte edelman
Aktiv medlem
Jättemallig! Viss snits på rumpan, javisst - men då har du inte sett min! (Vare sig uppochner eller nerochupp...)
Apropå bakdelar, måste get my ass in gear - nån annan får ta över!
Apropå bakdelar, måste get my ass in gear - nån annan får ta över!
Per_tissen
Aktiv medlem
Per_tissen
Aktiv medlem
Tallrik är väl ungefär rätt ämnesområde, ungefär. Det är dock inget man äter från/av/på.