Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Caramba, jag ger upp! Det är faktiskt huvet på en död fågelunge. Påtrampad och lite gnagad. Huvet och ögat var med på bilden (jag har ramat in skallen med rött).
Bakgrunden är bara asfalt. ('Negative tarmac', tror jag dom kallar det här. Eller är det motsatsen, 'positive tarmac'?)
Jim fortsätter! Det borde kanske utfärdas en varning för gåtskapare. Jag tror att rödtjutet breder ut sig över tråden... :)
 

Bilagor

  • dödfågelunge.jpg
    dödfågelunge.jpg
    56.7 KB · Visningar: 118
Fem, lite underliga men dock, vinflaskor (ni ser jag kan fortfarande räkna!) vilande i en korg i skuggan av en klippvägg. Utflykten har nog skett på en sydligare breddgrad - kanske en med täta hurricane-varningar, eftersom man kedjar fast träden?
 
Klart underliga pavor i så fall. Det är definitivt inte synliga breddgrader och kättingen har en viktig roll i scenariot. Fast lösningen kräver naturligtvis inte en beskrivning av hela scenariot, det är femlingarna i bild som efterlyses.
 
Synliga eller sydliga breddgrader... hm. Låt vara.
Jag gissar på att det är nån slags grejer i en båt. (Typ saker fiskare/lotsar sätter ut) Båten fastkedjad på stranden.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.