ANNONS
Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Nome Nescio skrev:
God morgon.
Lasse verkar vara en motionernande, eller så har han örnkoll på vad hans fru gör onsdagskväller ute i elljusspåret.

Själv så måste jag försvara mig med att det inte är mina stavar utan min Sambos. Jag fördrar att ha plankor på fötterna om det skall vara pinnar i nävarna.

Birgitta: Ber så mycket om ursäkt, ibland så ser man mågra gubbar med stavar med, de kanske är äkta män?

God morgon, god morgon!
Tolkade det här som att Lasse gissade rätt, men gissandet tycks inte avta!

Bilden skulle alltså, enligt mitt antagande, vara av en så'n här gångstav man ser där uppe i Norden. 'Nordic walking' heter det visst.
(En engelsk lustigkurre skrev att det var den dummaste engelska importen. Vad är det för fel med 'English walking'? skrev han. Görs också med (en) stav, med vilken man pekar ut och, felaktigt, identifierar fåglar, slår av huvuden på tistlar och lutar sig på när man diskuterar hur långt det kan vara till nästa pub. :)

Du behöver alls inte be om ursäkt, Per! Jag har jobbat på en manligt dominerad arbetsplats och är ganska van vid att bli räknad som 'en av grabbarna', med vad det innebär. Bara kul.

(Förresten, vad är en ABS-BH? BH med automatiskt bromssystem? Något för äldre - eller tvärtemot yngre, alltför läckert bystade - damer?)

Jädrans! Sorry, att jag missade fanfarerna och prisutdelningen!
Ska genast rota runt och se om jag hittar något. Kan bli svårt... Men det kommer nog!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar