ANNONS
Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Den såg ju i princip helt ny ut! Gammal bild eller maskin i samlarskick? Nåväl, gissa på!
 

Bilagor

  • vad_liten.jpg
    vad_liten.jpg
    18 KB · Visningar: 168
Jo den är väl i princip ny också. Enligt säljarens story så köptes den till en affär någon gång under 60-talet. Den blev dock aldrig uppsatt utan blev liggande i kartongen. Man hittade den när det blev dags att rensa ut allt från den gamla, sedan länge, nerlagda affären.
Den sitter numera som ren prydnad i min brors verkstad :)

Vad gäller gissning på det nya motivet...
Undersidan på en musmatta?
 
Nä ingen tallrik heller. Man skulle kunna uttrycka det som en annan sorts undersida..ny bild kanske hjälper till lite ytterligare.
 

Bilagor

  • vad_brun.jpg
    vad_brun.jpg
    16.4 KB · Visningar: 138
Nej inte ett badrumsskåp, ni får tänka större. Objektet har nordisk anknytning och glöm inte bort ledtråden "undersidan", även om den kanske inte nödvändigtvis behöver läsas rätt upp och ner.

Ny bild följer i morgon om motivet inte är identifierat tills dess.
 
Tack!
Undersidan var ju Australien och mönstret på första bilden fick mig att tänka på operahuset.


Min tur.
Ok, här så få ni lite kultur!
 

Bilagor

  • S_land01.jpg
    S_land01.jpg
    14.1 KB · Visningar: 123
Fan, det har du ju rätt i. Blanda ihop det med den andra tråden.
Jag som va så finurlig med min ledtråd till bilden.
Motivet är ju en fabrik och eftersom jag fuckade upp får du ta över.

Var så god Mikael din tur.
 
Gitarrhuvud, det man ser är 1 sträng och del av en stämskruv

//Micke

Det gick snabbt, korrekt på alla punkter utom stämskruven, de sitter längre bort, detta är en typ av genomföring för strängen, vet inte vad den heter

Men gitarr var rätt så tråden är din
 

Bilagor

  • gissa.jpg
    gissa.jpg
    63.9 KB · Visningar: 97
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.