Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ge mig tips inför en morgongåvafotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

Annapahl

Aktiv medlem
Jag ska fota på en möhippa om några veckor och jag ska göra ett album med bilder av bruden i olika lättklädda situationer, en såkallad secret box. Några av bilderna ska vara skämtsamma(utklädd till sjuksköterska osv) men även några mer seriösa. Nu behöver jag hitta lite inspiration inför detta. Det jag känner mig mest nerös inför är att hitta bra poseringar. Någon som kan ge mig lite tips?

Morgongåvaposer

Fick själv en sådan secret-box i morgongåva och det är utan tvekan mitt favoritfotoalbum ;-)
De flesta bilderna var s/v, även någon med uniform (Min från jobbet, jfr den tänkt sjuksköterskan i ditt fall :), lite halvdold bakom draperi etc.
Någon bild där både fotograf och modell varit på golvet i studion. Blev mycket vacker sammansatt och lätt softat. Lycka till

Mitt tips är att du letar upp bilder du tycker om.
Sedan analyserar du dem bilderna och tar reda på varför du tycker om just dem.

Ett sätt att göra det är att mycket grovt skissa på papper med en blyertspenna.

Det som då är viktigt är att man ser till detaljerna och skriver ner dem. Händerna ligger snyggast längs låret på det HÄR sättet osv Midjan blir tydlig för att...... Ringen skall synas så här... bla bla

När du sedan har lite skisser så kommer du inse att tiden inte kommer räcka utan att du måste börja välja vilka av poserna du verkligen vill ta. Eller tar du med dig alla skisserna och låter den ogifta kvinnan välja.

Ett mer konkret tips: Anna Nicole Smiths underklädesreklam.
Vitt är ett trademark för oskuld om man nu vill ge den känslan.

Lycka till
Det är kul!
Se också till att hon inte är på lyset innan ni börjar fotografera. Det är i alla fall inte sexigt i mina ögon.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar