Annons

Ge mig ramtips!

Produkter
(logga in för att koppla)

Hambern

Aktiv medlem
Hejsan.

Hade tänkt att byta lägenhet snart och då vore det kul med lite konst på väggarna. Så jag har därför beställt 10 75x50cm bilder från Crimson. Så nu vill det bara till att jag får tag på ramar till dem.

Nu är det så att jag vill ha helt vanliga affischramar utan någon kant eller någonting. Bara en glasskiva. Någon som har några idéer på hur jag kan få tag på sådana? Har sett att de har sådana på IKEA.se men de går tyvärr inte att beställa över nätet och det är lite långt till närmsta butik. Gallerix.se har inte vad jag letar efter.

Så, någon som har något tips? Och förresten, det får gärna vara billigt. :)
 
Hornbach och Bauhaus har också. Där har jag köpt själv. Hornbach har jag dessutom också använt för att göra passpartout.
Vet ej om dessa finns hemma hos dig? Kanske andra byggvaruhus också säljer ramar?
//Anders
 
Jag har varit och köpt ram idag. Blev en vanlig ram för mig, men jag kollade lite på andra ramar också.

Åhlens hade kantlösa glasramar upp till 50x75. Gallerix hade också men jag minns inte hur stora.
 
Hejsan...

Kilade runt på olika ställen idag... På Åhlens hittade jag inget. På Clas Ohlssons hade de bara 50*70... Samma sak på gallerix. Men det slutade med att jag köpte en 50*70 på Gallerix, men det passade rätt dåligt. Fick klippa kanterna rätt mycket och snyggt blev det väl inte direkt... hehe... :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.