Annons

Ge kommentarer betyg

Produkter
(logga in för att koppla)

Xi_

Aktiv medlem
Jag har funderat lite runt hur det skulle var om man kunnde betygsätta kommentarer. Betygen får sättas av alla förutom kommentarören och fotografen.

Syftet med det är att motivera FS:s medlemmar att skriva mer konstruktiva kommentarer. Och de fem "bästa" kommentatörern skulle kunna visas på FS:s startsida. Det skulle ge en fjäder i hatten till de som lägger ner tid på att skriva bra kommentarer. På något sätt tycker jag att dom medlemmarna ska primeras. Jag tror att de flesta trots allt vill ha konstruktiv kritik på sina bilder.

Jag ser dock ett problem med att det skulle skrivas färre kommentarer pga rädslan att få dåliga betyg på sina kommentarer. Speciellt för de som är nya här. Men man skulle ju kunna styra det så att betyssättningen börjar först efter ett års medlemmsskap eller efter tex 500 skrina kommentarer. Då har man fått tid till "träning".

Vad tror ni. Skulle det fungera?

Jo det har diskuterats och vi har det rätt högt på "Att Göra" - då i form av att man kan ge "tumme upp/tumme ner" på kommentaren.

Kanske man skall nöja sig med "tumme upp" som man kan ge på riktigt bra kommentarer man ser - men man "straffar" inte dåliga.

Ja, det låter bra. Det kanske är ett första steg för att se hur det faller ut. Fungerar det bra kanske man kan utveckla det vidare.

På samma sätt som att det nu finns grupper som ger varandra kompiskommentarer så kommer det då inte med det här systemet att skapas grupper som ger varandra "kompis" tummen upp på varandras givna kommentarer?.

opejo skrev:
På samma sätt som att det nu finns grupper som ger varandra kompiskommentarer så kommer det då inte med det här systemet att skapas grupper som ger varandra "kompis" tummen upp på varandras givna kommentarer?.

Risken finns att några gör det och så kommer nog också att ske. Men dessa är trots allt få. Det stor flertalet kommer nog att ge vettiga bedömningar av kommentarerna.

Jag ser altså inte det som något starkt argument emot idén. Dessutom får all vi andra kanske möjligheten att ge tummen ner för "kompiskommentarerna" som ofta inte är så konstruktiva. Eller ifrågasätta varför någon gett tummen upp för en kommentar av typen "Åhh så vackert".

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar