Annons

Gatufoto som ny grupp

Produkter
(logga in för att koppla)
mohei skrev:
Äh! Det är bara att erkänna det, du vill själv hamna på loggan Jimmy.

Ha-ha ... Skönt att du förstår mig, Monika. Kanske den här ...?

Tomas - släng upp ett FOTO med ett brunnslock så vinner du ;)

Bilagor

• imgp5147.jpg
    imgp5147.jpg
    59.9 KB · Visningar: 283
Graal skrev:
Ja ska det vara brunnslock i gatufoto så ska det...

Ok,
upptäcker att tråden håller på att "spåra ur"! :)
Bra! ;)
Och att Affe har sagt nå't positivt! ;);)
Är det bra!??

Men vill i sammanhanget varna för vissa problem i Gatufoto!!!
Har varnat för det tidigare!!
Välj sällskap!!

Visst är det bra ibland att vara flera vid gatufoto, man känner sig tryggare om man är litet osäker i "stadsdjungeln"... ;)

Men välj sällskap som sagt!

Här har jag några "fotokompisar" med mig!
Å dom ställer sig framför alla saker jag försöker att fota!!!
Och skall bara prata om att gamla Tri-X va bättre, eller senaste Leica-gluggen,
eller "en så'n Leica vill jag ha"!!
De e han till höger som säger så,
för han har ingen Leica! :);)

Bilagor

• slussen2.jpg
    slussen2.jpg
    47.3 KB · Visningar: 261
Eehh, ursäkta, men jag har ett litet annat förslag.. Utförandet av denna idé går helt klart att förbättra, men jag tycker annars att jag fått med mycket i samma bild. Utan att använda brunnslock ;-)

Bilagor

• gatufotologoförslag.jpg
    gatufotologoförslag.jpg
    39.9 KB · Visningar: 238
Spännande med loggorna :) Skall jag välja?

Men annars, hur verkar det funka i gruppen? Är det mindre "strul" med bilder som inte riktigt platsar?

Tycker det funkar bra, och inflödet är inte större än att man kan skaffa sig en överblick. Tycker väl att det stora flertalet bilder platsar som gatufoto, och om det dyker upp några enstaka som "hamnat fel" så är ju inte det hela världen.

Jag tror att detta med olika intressegrupper är helt rätt väg att gå nu när FS blivit så stor.

Jag har inte följt debatten så aktivt tidigare men när jag såg att det krävs medlemsansökan till gruppen så blev jag genast lite mer intresserad och känner mig stimulerad att bli lite mer aktiv i kommenterandet av just gatufotobilder.

Intressegrupper känns definitivt som ett steg i rätt riktning, precis som Alf säger. Det finns ju inget hinder att vara aktiv i flera grupper!

Att tvingas uttrycka varför man är intresserad av just en viss grupp är ett viktigt steg i att bli mer medveten i sitt fotograferande! Tummen upp.

Vi har tänkt att sätta press på medlemmarna genom att man inte kan vara med i obegränsat antal grupper.

Låt säga att vi skapar ca 20-30 grupper som hyfsat korrelerar med "stora" intressen. Bland dessa så kanske man bara kan välja att vara med i 5 stycken (och kanske bara 3 som icke-betalande).

Tanken med det är att man skall värna om sina ansökningar till olika intressegrupper och där man går med så skall man förhoppningsvis bli mer engagerad.

Vad tros!?

David: Jag förstår att jag kanske lät lite överentusiastisk där men jag tycker också att begränsningen du talar om är mycket lämplig. Även om man är bred i sitt fotointresse så finns det ju en gräns för hur aktiv man kan vara i flera olika grupper samtidigt!

Jag tycker det är bra och seriöst av fotosidan.se att det kontinuerligt sker ett arbete med att anpassa funktioner efter olika gruppers behov och det faktum att medlemstalet växer snabbt.

Tungt det har med kvalificering.....Jag aer i oegonblicket i Barcelona och sliter som en baever foer att om moejligt kvalificera mig med naagra gatubilder efter hemkomsten......oenska mig lycka till!!
Us

Lugnt och skönt

Jag tycker att bildflödet i Gatufotogruppen för tillfället är väldigt lugnt och skönt! Det blir väl mer så småningom, när fler blir medlemmar, och det är ju ingen katastrof så länge det inte rusar iväg.

Men jag tycker det var en behaglig kontrast mot att sitta och "zappa" i de vanliga kritikpoolerna. Cirka 5-10 bilder per dag är rätt mysigt :)

Sonnaren skrev:
Tungt det har med kvalificering.....Jag aer i oegonblicket i Barcelona och sliter som en baever foer att om moejligt kvalificera mig med naagra gatubilder efter hemkomsten......oenska mig lycka till!!
Us

Skämtare där, kvala, du!!
Jag vill bara säga, välkommen!!
/Bengan

Benganbus skrev:
Det betyder att vi som betraktare inte får välja själva!
För vi får inte se alla bilderna alltså!

Jag tycker att det är bra att sidorna är olika. Det bästa vore ju om alla medlemmar fick se de bilder som de gillar bäst, men det är ju praktiskt omöjligt. Om allt som laddas upp hamnar på sidan kommer vissa klaga på att kvaliteten är låg, om bilder väljs ut kommer folk bli sura när de inte blir utvalda och vissa kommer tycka att det är tråkigt att de inte får välja bilder själv. Vi valde att inte vara som andra sidor, som t.ex. FS eller Flickr och gå vår egen väg. Inte felfritt, men annorlunda.

På Onexposure kan alla registrerade medlemmar vara med och påverka vad som publiceras - inte nödvändigtvis en liten grupp av människor. De flesta bilderna som publiceras har fått runt 50 röster av olika medlemmar. Jag tycker att det är ett lysande system.

Mvh,
Jacob

clindh skrev:
Klart du tycker det är ett lysande system. det är ju din sajt... ;-)

Visserligen, men poängen med mitt inlägg är att det är bra att det finns olika alternativ. Fotosidan fyller en funktion som den fungerar idag, precis som Onexposure. Inget system är perfekt för alla.

/ Jacob

ANNONS