Ingen större lycka idag heller, men det kändes ännu lite bättre. Nåt som stör är att en hel del som man möter direkt ser att "aha, där kommer en fotograf". Har de sett kameran kan de inte sluta glo verkar det som.
Hur som helst, jag var lite snabbare idag. Men fler "upptäckte" mig också. Ett litet problem är gluggen jag använder, som man inte kan ställa in manuell skärpa på nåt vettigt sätt med. Så jag hade den ställd på AF på närmaste objekt, och det gick ju åt pipan ibland;-) Är det ljusare ute så är det ju bara att blända ner lite så funkar det ändå, men nu var jag tvungen att köra helt öppet och ISO 800 (vid 3-tiden) för att få någorlunda korta tider.
Sen är autofokusen sjukt långsam. Det tar ibland en sekund innan kameran knäpper, och då har man kanske missat ett fint motiv.
Sen fnular jag på om man kan modifiera remfästet på nåt sätt. Som det är nu så hänger kameran med objekivet snett nedåt, vilket gör att jag måste använda båda händerna även när jag fotar från höften. Detta med ett väldigt lätt objektiv, så det blir inte roligare när jag får tillbaka mitt 24/1,8... Tål att funderas på.
Nåväl, här är två bilder från idag. Den första gubben såg lagom glad ut som ni kanske ser;-) Han lyfte handen för ögonen, men jag hann före, och han frågade sen; "fick du mig?", varpå jag nickade, och då skrattade han bara:-D