Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Garantireparation - rimlig tid?

Produkter
(logga in för att koppla)
Lämnade in min G9-a hos FotoKungen i Sthlm(problem med dålig skärpa).
De påstår att det tar 4-6 veckor.Är detta verkligen rimligt?
Har canon så "slö" service?
 
Jag skickade mitt Canon 17-55 IS till Intervision Visual Service i Stockholm för ett kostnadsförlag den 31/7 och har inte hört något från dem ännu så dom verkar att ha en hel del att göra

/Leo
 
När jag jobbade i butik var inte 4-6 veckor speciellt ovanligt, oavsett märke och produkt.
Det är bara att bita ihop tyvärr...
 
Sökte och jag såg en hel del positivt. Det negativa fanns det inte mycket av däremot. Det var bara en snubbe som inte var nöjd med sensorrengöringen. Orkade iofs. bara att läsa 1:a sidan inlägg.
 
Har haft en 400D på Intervision och det tog 1 vecka bara. Men nu bor jag så nära att jag kunde gå dit och lämna den personligen. Det kanske gör skillnad.

Äsch! Jag menade ju InfoCare som hade servicen innan Intervision. Intervision sköter ju sitt jobb urbra. Sorry för hopblandningen.
 
Info(dont)care har också garantireparationer för apple i varje fall i norge och deras servie är under all kritik.

Det är det värsta jag varit med om någonsin...
 
Lämnade in min G9-a hos FotoKungen i Sthlm(problem med dålig skärpa).
De påstår att det tar 4-6 veckor.Är detta verkligen rimligt?
Har canon så "slö" service?

Lång tid tar det och dyrt blir det fick svar från Intervision Visual Service AB i Stockholm igår reservdelskostnad 819:- arbetskostnad 2000:- med frakt och moms blir det 3643:- leveranstid 14 dagar så det blir ca 6 veckor allt som allt, men tur i oturen att jag har en drulleförsäkring i Folksam så kostnaden blir 1500:-

/Leo
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.