Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Garantier utlandsköp!??? Någon som vet!?
- Trådstartare funlight
- Start datum
niben
Aktiv medlem
Tror kameror är beroende av område (Europa, Asien etc) . Objektiv har världsgaranti vad jag förstår.
Det finns en "Nikonstore" i MKB men när jag var där senast 2008 så var inte priset vansinnigt mycket lägre än hemma. Jag skulle vara försiktig med andra butiker. Det finns en del kopior, speciellt minneskort och sånt.
Det finns en "Nikonstore" i MKB men när jag var där senast 2008 så var inte priset vansinnigt mycket lägre än hemma. Jag skulle vara försiktig med andra butiker. Det finns en del kopior, speciellt minneskort och sånt.
funlight
Avslutat medlemskap
Tror kameror är beroende av område (Europa, Asien etc) . Objektiv har världsgaranti vad jag förstår.
Tjenis! Jag är ute efter en d300 och det fanns en kille på blocket som har en inhandlad i Thailand och jag kan bara tycka, att gäller inte nikons garantier här på den, så handlar man ju i så fall en sådan kamera till ett annat pris tycker jag! Jag får leta upp en svensk såld eller europa för vill inte hamna i situationen att de säger vid ev klabb att sorry det är en kamera från grå marknaden! Har inte erfarenheten att nikon klabbar särskilt men man kan ju få ett måndags ex! Tack för komentar och snabbt svar! MVH M
Helmetrock
Aktiv medlem
Är det en beg D300 är det ju rätt stor risk att garantin är slut iallafall?
Jag skulle inte bekymra mig om garantin...
funlight
Avslutat medlemskap
Är det en beg D300 är det ju rätt stor risk att garantin är slut iallafall?
Det skulle jag vara en ny inlöppt som bara var inkörd samt att det skulle vara garanti kvar! Ja jag vet inte om man skall klabba finns ju mycket begagnat svensk köpt oxå! MVH M
Anders Östberg
Guest
Garantin är som regel kopplad till första köpare, även om det väl ofta är så att det går att få prylarna reparerade ändå bara man har ursprungliga inköpskvittot. Men man ska nog inte räkna med att det helt säkert fungerar när man köper begagnat.
Vad gäller garanti för saker köpta utomlands skulle jag tro att inom EU är det mindre problem, däremot gäller inte garanti om man t.ex. köper kamerahus från USA. Bäst är att ringa kundsupporten hos respektive märke och fråga.
Vad gäller garanti för saker köpta utomlands skulle jag tro att inom EU är det mindre problem, däremot gäller inte garanti om man t.ex. köper kamerahus från USA. Bäst är att ringa kundsupporten hos respektive märke och fråga.
funlight
Avslutat medlemskap
Garantin är som regel kopplad till första köpare, även om det väl ofta är så att det går att få prylarna reparerade ändå bara man har ursprungliga inköpskvittot. Men man ska nog inte räkna med att det helt säkert fungerar när man köper begagnat.
Tack för svar Anders ! Jag får se hur jag gör!