Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Garantier utlandsköp!??? Någon som vet!?

Produkter
(logga in för att koppla)

funlight

Avslutat medlemskap
Någon som vet om garantierna gäller om man köper nikon kamera på mtb thailand! eller då kan man glömma garantierna!??
 
Tror kameror är beroende av område (Europa, Asien etc) . Objektiv har världsgaranti vad jag förstår.

Det finns en "Nikonstore" i MKB men när jag var där senast 2008 så var inte priset vansinnigt mycket lägre än hemma. Jag skulle vara försiktig med andra butiker. Det finns en del kopior, speciellt minneskort och sånt.
 
Tror kameror är beroende av område (Europa, Asien etc) . Objektiv har världsgaranti vad jag förstår.

Det finns en "Nikonstore" i MKB men när jag var där senast 2008 så var inte priset vansinnigt mycket lägre än hemma. Jag skulle vara försiktig med andra butiker. Det finns en del kopior, speciellt minneskort och sånt.

Tjenis! Jag är ute efter en d300 och det fanns en kille på blocket som har en inhandlad i Thailand och jag kan bara tycka, att gäller inte nikons garantier här på den, så handlar man ju i så fall en sådan kamera till ett annat pris tycker jag! Jag får leta upp en svensk såld eller europa för vill inte hamna i situationen att de säger vid ev klabb att sorry det är en kamera från grå marknaden! Har inte erfarenheten att nikon klabbar särskilt men man kan ju få ett måndags ex! Tack för komentar och snabbt svar! MVH M
 
Är det en beg D300 är det ju rätt stor risk att garantin är slut iallafall?

Jag skulle inte bekymra mig om garantin...
 
Är det en beg D300 är det ju rätt stor risk att garantin är slut iallafall?

Jag skulle inte bekymra mig om garantin...

Det skulle jag vara en ny inlöppt som bara var inkörd samt att det skulle vara garanti kvar! Ja jag vet inte om man skall klabba finns ju mycket begagnat svensk köpt oxå! MVH M
 
Garantin är som regel kopplad till första köpare, även om det väl ofta är så att det går att få prylarna reparerade ändå bara man har ursprungliga inköpskvittot. Men man ska nog inte räkna med att det helt säkert fungerar när man köper begagnat.

Vad gäller garanti för saker köpta utomlands skulle jag tro att inom EU är det mindre problem, däremot gäller inte garanti om man t.ex. köper kamerahus från USA. Bäst är att ringa kundsupporten hos respektive märke och fråga.
 
Garantin är som regel kopplad till första köpare, även om det väl ofta är så att det går att få prylarna reparerade ändå bara man har ursprungliga inköpskvittot. Men man ska nog inte räkna med att det helt säkert fungerar när man köper begagnat.

Vad gäller garanti för saker köpta utomlands skulle jag tro att inom EU är det mindre problem, däremot gäller inte garanti om man t.ex. köper kamerahus från USA. Bäst är att ringa kundsupporten hos respektive märke och fråga.

Tack för svar Anders ! Jag får se hur jag gör!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.