Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Gallerier för ej utbildade fotografer?
- Trådstartare IM Quotes
- Start datum
Torparfarsan
Avslutat medlemskap
Hej,
Gallerier för fotografer som inte är yrkesproffs, finns det? Att ställa ut foton.
Har kollat med ortens bibliotek?,Bildningsförbund etc? Där kan det finnas chans att få ställa ut.
IM Quotes
Medlem
Har kollat med ortens bibliotek?,Bildningsförbund etc? Där kan det finnas chans att få ställa ut.
Nej, har bara kommit så långt att jag känner mig redo för en utställning. Men det är en bra idé, bibliotek eller liknande.
bildsten
Aktiv medlem
Nej, har bara kommit så långt att jag känner mig redo för en utställning. Men det är en bra idé, bibliotek eller liknande.
Här kanske:
http://sites.google.com/site/gallerimazarin/
Både proffs och amatörer ställer ut här och har gjort så sedan 1981
Trannel94
Avslutat medlemskap
Sommartid kan "Planket" vara en lösning. Startade i Stockholm 1982. Man fick en meter till förfogande. Kom igång igen i Vitabergsparken 2008. Kanske prata med kommunen. Artikel i fotosidan. http://www.fotosidan.se/blogs/straightphotography/19511.htm
Kijana
Aktiv medlem
Hej,
Gallerier för fotografer som inte är yrkesproffs, finns det? Att ställa ut foton.
Ja då, visst gör det det. Men framför allt handlar det om vilken nivå fotografen är på. Du har rätt i att gallerier ju måste ha säljande utställningar för att kunna överleva, men stirra dig inte blind på vilken eventuell utbildning som skulle behövas.
Varför inte ta en bunt bilder med dig till något galleri du är intresserad av och fråga om det skulle kunna gå för sig? Inte ovanligt att proffskonstnärer gör så.
IM Quotes
Medlem
Varför inte ta en bunt bilder med dig till något galleri du är intresserad av och fråga om det skulle kunna gå för sig? Inte ovanligt att proffskonstnärer gör så.
Tack för svar. Precis det jag funderade på att göra, men var inte säker på om "det går att göra så"
Ska kontakta ett galleri där jag hade ett foto med på utställning i vintras.