Annons

Fotografera på en galleria.

Produkter
(logga in för att koppla)
Vet inte. Tycker också det var konstigt att han lät mig komma undan. Han höll ju med mig om att staketet var löjligt, att det borde finnas skyltar och så vidare, men han borde väl åtminstone låtit mig radera bilderna när jag erbjöd mig? Fick en känsla av att han skämdes lite, tyckte det hela var lika löjligt som jag gjorde. Jag kunde ju ha åkt rakt hem och lagt ut bilderna på nätet. Vilket jag också gjorde med en av dem faktiskt. Så nu kan Mossad utnyttja den. 😀

Kan det vara så att det SKA finnas skyltar och eftersom det inte gjorde det kunde han inte göra mer än att vänligt be mig att inte fota?

Skyltar skall nog finnas om man vill kunna åtala någon lättare och framgångsrikt.

Sedan var det ju en lite antisemitisk och judefientlig kommentar. I verkligheten är det nog troligare att ryssar eller iranier ger sig på skyddsobjekt i Sverige.
 
  • Gilla
Reaktioner: PMD
Inte mer judefientlig än din kommentar var islamofob, särkilt som du nämer två folk och inte de mindre trevliga organisationer som finns i de länderna.

Jag tror du vet lika bra som jag att min kommentar var ett skämt och inte avsedd att vara politisk. Men visst, varje tillfälle att komma med pekpinnar och få igång en dispyt måste gripas!
😉
 
Som i trafiken. Det är farten som bryter, krossar och knäcker. Inte varje fortkörning resulterar i olycka. Ändå bidrar hastighetskontroller till att minska antalet olyckor och skador.
Visst är det så, men det är skillnad mellan uppsåtligt brytande mot lagen och oavsiktligt brytande mot lagen (om det ens är brytande mot lagen).
 
30% av alla olyckor beror på för hög hastighet. Vilket gör det lika sannt att 70% av alla olyckor beror på att hastigheten hölls.
Nej, det är inte orsakssambandet. Orsaken till 70 % alla olyckor, i ditt exempel, är inte att hastigheten hölls. Orsaken är något annat. Att hastigheten hölls är inte en orsak till olyckorna.
 
Visst är det så, men det är skillnad mellan uppsåtligt brytande mot lagen och oavsiktligt brytande mot lagen (om det ens är brytande mot lagen).
Ja kanske det, men i sammanhanget pratade vi om oaktsamhet, och exemplet handlade om behovet om kontroll och tillrättavisning även där inget uppsåt fanns. (Om man orkar följa tankebanor bakåt i tråden).
 
Nej, det är inte orsakssambandet. Orsaken till 70 % alla olyckor, i ditt exempel, är inte att hastigheten hölls. Orsaken är något annat. Att hastigheten hölls är inte en orsak till olyckorna.
För den nördige finns det väldigt roliga orsakssamband, "bevisade" med statistik, på denna sida:

 
Nej, det är inte orsakssambandet. Orsaken till 70 % alla olyckor, i ditt exempel, är inte att hastigheten hölls. Orsaken är något annat. Att hastigheten hölls är inte en orsak till olyckorna.
Det är förmodligen många olyckor där förhöjd fart inte var den egentliga anledningen heller. Folk som kör för fort är nog allmänt mer riskbenägna, där förmodligen något annat riskbeteende orsakade olyckan.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.