Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Göra bakgrunden helt vit (siluett-bild) , tagen i studio

Produkter
(logga in för att koppla)

RH85

Aktiv medlem
Hallå.

Skulle behöva tips på hur man får bakgrunden helt vit , märkte när jag kom hem igår efter ett par timmar i studion att bakgrunden inte vart helt vit runtom(kanterna mörkare) på alla siluett-bilder jag fotade.

Har PS Elements 7 installerat..

Hur gör jag?

MVH/Richard

Måla med vitt, om det bara är i kanterna. Om du riskerar att måla på mörka områden gör ett nytt lager satt till Overlay och måla med vitt, så behålls det svarta.

Att posta flera trådar gör att folk riskerar att lägga ned tid helt i onödan på att skriva sånt som redan kan finnas skrivet som svar i dina andra trådar.

Hi-Lite

Hej!

Du bör investera i en Hi-Lite. Lastolite har men dessa är såklart rättså dyra. Tror att Kaffebrus har en egen som är ok. Lite ostadigare men bra. Där är det inga problem att få en jämn och snygg vit bakgrund. Hi-Liten är såklart bra även till andra bilder än siluett.

MVH
Lotta Johansson
www.fotogralottajohansson.wordpress.com

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar