ANNONS
Annons

Gör om denna bild

Produkter
(logga in för att koppla)
Björn Öst, din blev riktigt bra! Hur fick du till det blonda håret så bra?
Min version är nog nästan så lik din att det kan kallas kopia =)

Tänkte såhär
- Tog bort Födelsemärkena på halsen med stämpelverktyget
- La på lite smink; rödare läppar, färg i ögonbrynen och lite rosa på kinderna och lite skugga runt ögonen. Använde penselverktyget med väldigt hög genomskinlighet
-Försökte ta bort skuggorna (påsarna?) under ögonen. Använde penseln här också.
-Ändrade färgen på tröjan för att den skulle följa tonen i ansiktet (sminket). Använde color balance
-La till slut på filtret lighting effects (omni)

Skulle gärna ha blekt håret och lagt på lite solbränna, men lyckades inte med det.

Bilagor

• fotosidan.jpg
    fotosidan.jpg
    49 KB · Visningar: 319
hmm nu när jag tittar på den i efterhand så ser det ut som att jag har lyckats få dit något som mer liknar brännskador i ps =)

Lite lek med kurvor/färg/klonverktyg/oskarp mask/gaussian blur och voila! Inte helt perfekt, men jag lär mig och mer. :)

Bilagor

• liten copy.jpg
    liten copy.jpg
    91.2 KB · Visningar: 182
Jag har rätat upp bilden lagt på gaussian blur på hela bilden förutom ögon, mun, tröja och blandat den med orginal bilden. Har gjort läpparna rödare och lättat upp ögonen lite. sedan satt den iu en ram med skuggning. Och jag interpollerade den en anning innan.

Bilagor

• omgjord_bild.jpg
    omgjord_bild.jpg
    51.2 KB · Visningar: 156
Här är en annan variant där jag ökat ljuset lite :) Glömde säga att jag beskurit den lite samt vitat tänderna.

Bilagor

• omgjord_bild_2.jpg
    omgjord_bild_2.jpg
    53.9 KB · Visningar: 149
Hehe, här kommer mitt bidrag :) Började jätteseriöst men så orka jag inte längre.. haha!

Jag har använt Liquify under menyn filter. Kurvor för att ljusa upp mellandagrarna och sedan drar ner lågdagrarna lite.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar