Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gömslen på bild

Produkter
(logga in för att koppla)
Mitt gömsle. Inte så diskret men det har ståt där i ca. 20 år så fåglar å djur har nog vant sig vid "stenen"!!
 

Bilagor

  • kojan.jpg
    kojan.jpg
    40.1 KB · Visningar: 4,036
Hej Fredrik
Kul att du la in en bild på ditt gömsle, ser ut att vara en rejäl konstruktion.

Mvh
L-G
 
Andreas K skrev:
Var i Stockholm kan man köpa kamouflage nät ?

Kolla den där militärshopen på Sveavägen. Om du går från Odengatan utåt ligger den på höger sida. Brukar se den från bussen. Jag tror de mest har cammokläder, men kolla i alla fall. Jaktaffärer kan vara ett tips också - kolla med Widfors.
 
Mitt bidrag på ett tjädergömsle. Kan tilläggas att jag tillbringade många timmar med att planera denna konstruktion samt bära ut den ca 1,5 km från bilväg i mkt kuperad terräng. Till våren kommer det vara värt allt besvär...
 

Bilagor

  • tjädergömsle006red2.jpg
    tjädergömsle006red2.jpg
    46.5 KB · Visningar: 3,857
Till er som har fasta gömslen. Hur fungerar det rent praktiskt? Får dom vara ifred eller blir sabbade ofta? Jag menar, idag får man ju inte ha nått ifred.
 
Ser bekvämt ut,perfekt att du kan sträcka ut benen när du sitter och när du slumrar kan du ligga raklång. Det blir spännande till våren då Simon kan jag tro.

Mvh
L-G
 
Greve Nickon skrev:
Till er som har fasta gömslen. Hur fungerar det rent praktiskt? Får dom vara ifred eller blir sabbade ofta? Jag menar, idag får man ju inte ha nått ifred.


Hejsan

Som naturfotograf så vill man ju oftast vara långt bort från bullriga vägar och en massa människor, så oftast är det bara du och kanske markägaren som vet vart gömslet står, och då får gömslet oftast stå i fred.

Men ibland händer det att man faktist fotar från gömsle väldigt centralt, vilket jag brukar göra på vintern i Västerås då jag fotar kungsfiskare. Då kan det hända mindre trevliga saker.. en gång satt jag under ett cammonät och hörde plötsligt nåt bakom mig, när jag tittade försiktigt över axeln så ser jag en man stå ca 3 meter från mig och knäpper upp byxorna för att kissa och jag kan garantera att han inte så mig.
Som tur va så räckte dom 3 meterna till min fördel. =)


/Nicklas
 
Greve Nickon skrev:
Till er som har fasta gömslen. Hur fungerar det rent praktiskt? Får dom vara ifred eller blir sabbade ofta? Jag menar, idag får man ju inte ha nått ifred.

Har inte haft några problem med det.
Men mitt gömsle har stått i dalaskogen i sju år. Jag lämnade det olåst med endast en madrass kvar. Jag gissar att det blir intressantare om det sitter ett hänglås på. Nu var det bara att öppna dörren och konstatera att det var tomt.
Det är möjligt att någon polskbärplockare sovit där men i så fall har de stängt och städat efter sig.

Nu i höst har det stått mitt på en åker där kronhjortarna brunstar.

MVH
Magnus
 

Bilagor

  • gömsle.jpg
    gömsle.jpg
    56.8 KB · Visningar: 3,825
Nicklas77 skrev:
Men ibland händer det att man faktist fotar från gömsle väldigt centralt, vilket jag brukar göra på vintern i Västerås då jag fotar kungsfiskare.

Va? Finns det kungsfiskare i Västerås?!

Håller dom till längs Svartån i så fall?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.