Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Går ej att hantera .ARW i CS6

Produkter
(logga in för att koppla)

Skalmann

Aktiv medlem
Jag har nyligen skaffat en A99, men kan av någon anledning inte få CS6 att känna igen formatet. Detta är ganska konstigt då .ARW från min A77 fungerar alldeles utmärkt, lika så de .ARW jag fick från min tidigare A55.

Någon som har några tips?

Raw-filer är inte något standardformat utan specifikt för varje kameramodell. Därför fungerar inte program som inte uppdaterats med kameramodeller som är nyare än när programmet tillverkades.
Uppdatering av PS6 för att få en färsk Camera Raw är nödvändig.

Jag hade försökt uppdatera CS6 men det visade sig att man behöver uppdatera Camera Raw separat för att få det att fungera.

Tack för tipsen

Jag hade försökt uppdatera CS6 men det visade sig att man behöver uppdatera Camera Raw separat för att få det att fungera.

Tack för tipsen

Hur bar du dig åt när du uppdaterade ACR separat för CS6?

Det har inte gått sedan ver 7.1 släpptes för över ett år sedan. Numera måste man använda uppdateringsfunktionen för att få in en ny Camera Raw, men om du vet hur man får tag i t ex ver 7.4 separat, så får du gärna berätta.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar