Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gå ifrån kit, canon

Produkter
(logga in för att koppla)
Kul med så mycket svar och råd!! Blir till en början ett 70-200 f 2.8 då jag hittat ett som passar budgeten. Som jag troligen sedan säljer vidare om jag tycker IS saknas. Sedan är jag sugen på sigma 18-35 f 1.8.

Kul med så mycket svar och råd!! Blir till en början ett 70-200 f 2.8 då jag hittat ett som passar budgeten. Som jag troligen sedan säljer vidare om jag tycker IS saknas. Sedan är jag sugen på sigma 18-35 f 1.8.

Grattis! Det blir säkert ett stort lyft för dina bilder. Du kanske kan komplettera med ett EF 50mm F/1.8 STM, det är passar bra in mellan de ovanstående och kostar minimalt, väger i stort sett ingenting men är ändå optiskt riktigt vasst.

Om man jämför vikten på EF 70-200 mm f/2,8L IS II USM och den andra varianten, EF 70-200 mm f/4L IS USM, så ser man att den skiljer med en faktor två.
Ungefär samma sak gäller för priset.

Jag använder alltid f/2,8 om jag inte ska ut och flyga eller bära den långt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar