Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fx 400

Produkter
(logga in för att koppla)

StudioG

Aktiv medlem
Har nu bestämt mej för att inskaffa ett gäng Studio blixtar.. FX 400 är väl inget dut val .. Har noll koll på att plåta med Studio blixtar . Men kommer å bli skitkul å lära sej. Har ni några bra tips .. Min studio är på ca 50 kvm med proffsbakgrunder !!

Hejsan, FX400 är ett mycket bra val! Jag har 2st av dessa och är super nöjd, köpte begagnat till ett bra pris och som sagt, nöjd!

Men, jag är hemma pillare och som sådan lagar jag gärna mobiltelefoner/elaparater själv hemma (om jag vet vad felet är)

FM blixtarna "måste" dock lämnas in till verkstad om man ska bytta lampor i dessa medans det 10% dyrare alternativet BX inte behöver göra.

Urklipp från cyberphoto
"""BX" blixtarna lämpar sig bra för den som är på resande fot, man kan nämligen byta blixtröret själv om olyckan skulle vara framme, "FX" varianterna måste lämnas in för byte av blixtrör.""

Jag har två FX400 och en FX100, de är alldeles utmärkta. :)

Blir lite nyfiken.. Vad är proffsbakgrunder?

Jesper

Elinchrome Skyport är en sådan grej värt någe då..
man vill ju inte ha massa sladdar överallt heller.
va skulle ni rekomendera ??

Hej och tack för Ditt inlägg i min gb!
Jag kör med Skyport, prisvärt och funkar mycket bra!

Jesper

Jesper K skrev:
Hej och tack för Ditt inlägg i min gb!
Jag kör med Skyport, prisvärt och funkar mycket bra!

Jesper

Köpte sådan jag nu me ..
Får väl dom på Onsdag ..
1 May strular ju till frakten lite men de är bara å vänta snällt !!

Nu har jag ett komplett set Studioblixtar [FX 400]
och Skyport Universal kittet [19360] !! Har inte hunnit plåta någon modell me dom ännu men testat så dom fungerar. De är en del man får lära sej innan de fungerar bra .. Har ni några tips att komma med !!

Mvh Glenn

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar