ANNONS
Annons

FW 1.05 till A77 o A65 ska komma idag - allting går nu väsentligt kvickare.

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har inget emot att läsa eller skriva i monstertrådarna i Sonyforumet (det är ju faktiskt bara ett forum även om en del skriver som om det vore fler), men vill man ha fakta om t.ex. en FW-uppgradering tycker jag det är bättre att skriva det i en egen tråd som Gunnar gjort här. Sedan kan man förstås posta samma information i den långa tråden.

Det kostar inget att ha många trådar i forumet, och i vissa fall passar det bättre med korta trådar (och det gör inget att de dör när den väsentliga informationen skrivits och lästs av de som är intresserade).

Men nu får du väl ändå FÖRSÖKA hålla dig till topic, det blir ALLDELES för ofta en massa sidotrams när du hoppar in i en tråd!. Visst, du kanske tycker det är viktigt för dig att tycka en massa saker, men det blir ofta off topic och därmed sidotrams. Du kan väl visa lite RESPEKT för trådstartarens intention, att diskutera firmwareuppdateringen?! Som det är nu kan man ju lika gärna starta en tråd om valfritt ämne i valfri kategori och valfri avdelning här på forumet, för det blir off topic så fort man vänder ryggen till.

Hårda ord? You bet!

Till trådstartaren; ett alldeles ypperligt initiativ från din sida att starta diskussionen om firmwareuppdateringen i en egen tråd!

Men hallå där!

Läs tråden från början såser du att när "jag hoppade in" så var det så så ON-Topic det bara kunde vara. Sedan började trådskaparen den här sidodiskussionen.

det blir ALLDELES för ofta en massa sidotrams när du hoppar in i en tråd!.

SKITSNACK! Upp till bevis! All information finns ju här.
Påstår man att det så måste man faktiskt kunna backa upp det och är det "ALLDELES för ofta" så borde det vara superenkelt för dig att plocka fram några exempel eftersom det ju dessutom är din erfarenhet och du måste ju ha några speciella gånger i åtanke då, eller? Lycka till.

Försök visa några inlägg där jag hoppar in i en tråd och börjar prata off-topic!
Eller så får du helt enkelt backa från ditt påstående om du inte klarar det.

Det är faktiskt så att om man nu slänger ur sig såna här påhopp som du just gjorde och som riktigt är "Hårda ord, you bet!", så måste man faktiskt kunna backa upp dem med fakta också. Det är inte som du säger helt enkelt!!!

/Mats

Men hallå där!

Läs tråden från början såser du att när "jag hoppade in" så var det så så ON-Topic det bara kunde vara. Sedan började trådskaparen den här sidodiskussionen.

det blir ALLDELES för ofta en massa sidotrams när du hoppar in i en tråd!

SKITSNACK! Upp till bevis! All information finns ju här.
---
Mats, när du skriver så här så ser det ut som att det är jag (som trådskapare) som påstår att du ofta skriver en massa sidotrams. Något sådant har jag förstås ALDRIG skrivit, eller någonsin tänkt. Jag läser med stor behållning allt det du skriver, även om jag måhända inte håller med dig till mer än kanske 96% eller så... :)

Sedan är jag ledsen för att min tid framför terminalen är så begränsad f.n. Har ännu inte hunnit förtydliga det jag skrev och som gett upphov till hela denna "sidodiskussion". Mats, det blev en rejäl feltolkning (väldigt ofta förekommande på nätet, som sagt). Jag menade INTE ALLS att du skulle vara generellt extrem i dina åsikter - ABSOLUT INTE! Du är på inget sätt värre än alla vi andra Sony-tokar här... :)

Jag syftade bara på att jag anser att du har en tämligen extrem uppfattning i ETT ENDA specifikt avseende - att den delen av den långa A77-tråden som skrevs innan det fanns några som helst officiella uppgifter om A77:an, och som följaktligen innehåller enbart spekulationer, önskedrömmar och gissningar, och den nya tråd jag skapade efter att A77:an hade presenterats officiellt.

Varför vill du att den redan (för de flestra av oss) oöverskådligt långa "Officiella" A77-tråd (som jag startade efter att Sony först presenterat specifikationer om A77) skulle bli ännu längre genom att även haka på ryktestråden? Den "Officiella" A65/A77-tråden är redan tillräckligt svår för oss vanliga dödliga (som inte alls har samma fotografiska minne som du) att hitta något i. När man hoppar in i en sådan kombinerad tråd skulle man ju alltid känna sig osäker på ifall det handlar om reella fakta eller bara är fria fantasier. Det måste väl ända vara MYCKET enklare att ha separera detta från början? Har faktiskt synnerligen svårt att se att någon skulle kunna se något som helst fördelaktigt i en sådan lång kombi-tråd. Ifall man nu av någon anledning skulle vilja vara intresserad av våra gamla gissningar om A77:am så kan det väl inte vara så svårt att leta fram den tråden i så fall?
.

---
(Den här diskussionen borde f.ö. ligga i A77/A65-tråden där den hör hemma, eller egentligen den första innan tråden startades om t.o.m.)

/Mats

Det var alltså bara denna enda sak som du skrev allra sist i ditt inlägg (citerad ovan) som det jag svarade nedan syftade på - att ryktestråden och den "officiella" tråden skulle hänga ihop.:
Jag vet att du tycker det, Mats, men det borde den ABSOLUT INTE ha gjort!
---

Därför var det inte heller jag som startade denna sidodiskussion.
Den startades genom ett missförstånd...
.

1286 ord, eller 3 A4-sidor med text. Antar att du driver med oss?
Inte alls.

Mats förklarar sina ståndpunkter bara (att detta omedelbart är uppenbart för mig kan ju bero på att jag känner Mats sedan flera års "nät-chattande").

Att han sedan försvarar sina uppfattningar mot en massa angrepp han uppfattade att jag gjorde, men som inte alls var fallet, får väl skyllas på ännu ett av de talrika nät-missförstånden...
.

Utan tvekan är den genomsnittligt sett i jämförelse med de flesta andra trådar höga kompetens och stora erfarenhet som man hittar i dessa Sony-monstertrådar mycket värdefulla. Är enligt min uppfattning absolut värda att behålla och utforma på bästa sätt. Du uttrycker det bra här:

---
Här har det t.ex. noga utretts det påstådda problemet med ghosting pga SLT-spegeln, i vilka situationer det ev. uppträder och med vilka objektiv. Inte alls som de svepande kommentarer som finns på andra ställen. Det har gåtts igenom exakt vad olika menyval har för funktion, på vilket sätt man bäst utnyttjar specifika funktioner osv. Visst, det är en del information att smälta och alla vill kanske inte gå på djupet eller delta att utröna såna saker, utan vill bara få den lågt hängande fruktn serverade och när det inte är på det viset så klagar man istället.

Var nånstans hittar du sådan typ av information?
---

Dock:
---
Det går alldeles utmärkt att söka efter information i en tråd, jag har aldrig några problem att hitta äldre inlägg om ett specifikt ämne och hänvisa till dem.
---
Problemet är väl att det har nog i stort sett alla vi andra här. Eller?
Åtminstone jag...

---
Däremot förstörs hela den möjligheten om det styckas upp i en massa småtrådar.
---
Här håller jag således inte alls med dig. För mig är det precis tvärtom - jag hittar mycket lättare ifall det finns specifika ämnen att söka bland.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar