Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Funkar Black Rapid med Ryggsäck?
- Trådstartare Monty
- Start datum
Kustbo
Aktiv medlem
Har använt BR ihop med slingshot (rygga med en rem) och vanlig axelväska och inget problem bara Du ser till att BR remmen är ytterst så funkar den bra.
Menar du däremot ryggsäck = stor bärmes med midjebälte då kan det kärva till sig men en liten "vardagsrygga" är inga problem
Kan bara rekomendera remmen då den sparar nacken mycket ansträngning och Du är "skjutklar" på ingen tid alls när ett motiv dyker upp ;-)
Menar du däremot ryggsäck = stor bärmes med midjebälte då kan det kärva till sig men en liten "vardagsrygga" är inga problem
Kan bara rekomendera remmen då den sparar nacken mycket ansträngning och Du är "skjutklar" på ingen tid alls när ett motiv dyker upp ;-)
Monty
Aktiv medlem
Det jag har är en ganska stor kamerarygga (Lowepro compu trekker AW) och den har midjebälte, eller i alla fall midjerem som jag använder ibland.
Den dagen jag byter ryggsäck lär det bli en med ett riktigt höftbälte så att axlarna slipper hålla upp hela vikten.
Jag var ju på Fotomässan, men tänkte inte på att testa där när jag hade chansen :-(
Den dagen jag byter ryggsäck lär det bli en med ett riktigt höftbälte så att axlarna slipper hålla upp hela vikten.
Jag var ju på Fotomässan, men tänkte inte på att testa där när jag hade chansen :-(
ErlandH
Aktiv medlem
Jadå, det funkar. Det viktiga är ju att den främre halvan av BR-remmen hänger fritt, och där stör inte ryggsäcken. Om man vill ha den bakre delen under eller över ryggsäcken får man prova sig fram till.Är väldigt sugen på en Black Rapid kamerarem för att skona nacken, men jag går ofta omkring med ryggsäcken på mej. Funkar det, eller blir remmen låst och oduglig med ryggsäck på?
Någon som har provat och vet?
chrissan82
Aktiv medlem
Jag kör med Lowepro 400 AW och med Blackrapid utan några som helst problem.
Först hänger man på sig kameran, sen väskan. Ska man köra midjeremmen så lutar man sig lite åt höger så kameran hänger utåt och drar midjeremmen INNANFÖR Blackrapid och knäpper.
Blackrapid hänger då löst och ledigt som det ska.
Jag ser det dessutom som en fördel att vänstra bärremmen på väskan håller emot vadderingen på Blackrapiden lite grann (beror väl på hur breda axlar man har), då kan man lyfta kameran lite som man vill utan att lägga tryck/drag i remmen.
Lilla nackdelen är väl att det blir lite extra vikt på vänstra axeln...
Först hänger man på sig kameran, sen väskan. Ska man köra midjeremmen så lutar man sig lite åt höger så kameran hänger utåt och drar midjeremmen INNANFÖR Blackrapid och knäpper.
Blackrapid hänger då löst och ledigt som det ska.
Jag ser det dessutom som en fördel att vänstra bärremmen på väskan håller emot vadderingen på Blackrapiden lite grann (beror väl på hur breda axlar man har), då kan man lyfta kameran lite som man vill utan att lägga tryck/drag i remmen.
Lilla nackdelen är väl att det blir lite extra vikt på vänstra axeln...