Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fungerande säljargument?
- Trådstartare andersgalmen
- Start datum
"Focus free" låter ju i princip som autofokus, så jag tycker inte det var så konstigt val av ord. Folk gick nog på det. Betänk dessutom att det var precis i den vevan när folk fortfarande var vana att ställa in berg och gubbar på sina kompakter för att fokusera, så det var nog en befrielse för många.andersgalmen skrev:
hur tänkte man på 90-talet?
Hama var inte ensamma om det heller, det fanns många fixfokuskameror som var fokusfria istället.
Kijana
Aktiv medlem
andersgalmen skrev:
Hittade en gammal klenod i ett skåp, hur tänkte man på 90-talet?
Skulle nog rekonstruera historien till att ett inköp av en kamera i mitten på 1990-talet inte var något märkvärdigt, fullt jämförbart med att i dag skaffa en mobiltelefon. Kameraköp var så vardagligt att några tillverkare gjorde kameror i klass med leksaker av slit- och slängtyp.
nikif
Aktiv medlem
Re: Re: Fungerande säljargument?
Ungefär som i dag. Slit och släng samt plastiga kameror finns det gott om, även digitala. Även här på forumet är den mentaliteten väl utbredd verkar det som, med tanke på alla frågor och spekulationer om när nya modeller borde dyka upp trots att en ny precis kommit. Enda skillnaden är väl att folk är beredda att betala mer för sitt slit och släng.
PS Jag är inte mycket bättre själv DS
Kijana skrev:
Kameraköp var så vardagligt att några tillverkare gjorde kameror i klass med leksaker av slit- och slängtyp.
Ungefär som i dag. Slit och släng samt plastiga kameror finns det gott om, även digitala. Även här på forumet är den mentaliteten väl utbredd verkar det som, med tanke på alla frågor och spekulationer om när nya modeller borde dyka upp trots att en ny precis kommit. Enda skillnaden är väl att folk är beredda att betala mer för sitt slit och släng.
PS Jag är inte mycket bättre själv DS