AFJ
Aktiv medlem
Så igen för att sammanfatta så är jag imponerad av Fuji X-10. Den har presterat betydligt bättre resultat än vad jag tidigare lyckats prestera med en kompaktkamera under dessa förutsättningar.
Stort tack för jämförelserna!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så igen för att sammanfatta så är jag imponerad av Fuji X-10. Den har presterat betydligt bättre resultat än vad jag tidigare lyckats prestera med en kompaktkamera under dessa förutsättningar.
Stort tack för jämförelserna!
+1!
(Hoppas du ursäktar att jag alltid hakar på dina åsikter
Du har nog väljaren på framsidan på AF-C. Alltså continous focus. Om du ställer den på AF-S så kan du stänga av. Att det inte går på AF-C är en gåta.
Fast på AF-C finns inte valet i menyen. Bugg? Kanske.
Du är förlåten!
Däremot är jag lite sur på dig för att du la upp X10 i produktdatabasen med fel namn.
Fuji har ju skippat "Finepix" som benämning på X10 om jag läser rätt.
Anders
Åtgärdat
Nu har vi ju blivit några X-10 ägare och fler lär vi väl bli. Med tanke på att kameran har fler inställningar än jag tror jag haft i någon annan kamera och att manualen inte är någon litterär höjdare så skulle det kanske vara på plats att skapa en Fuji X-10 Tips&Tricks tråd?
Dessutom verkar det finnas en mängd samband där man beroende av vilka inställningar man gjort plötsligt inte kan välja något som fungerade igår.
Alltså en tråd vi både kan ställa frågor och komma med bra tips om inställningar, tillbehör mm.
Vad tycks?
Nu har vi ju blivit några X-10 ägare och fler lär vi väl bli. Med tanke på att kameran har fler inställningar än jag tror jag haft i någon annan kamera och att manualen inte är någon litterär höjdare så skulle det kanske vara på plats att skapa en Fuji X-10 Tips&Tricks tråd?
Dessutom verkar det finnas en mängd samband där man beroende av vilka inställningar man gjort plötsligt inte kan välja något som fungerade igår.
Alltså en tråd vi både kan ställa frågor och komma med bra tips om inställningar, tillbehör mm.
Vad tycks?
Tryck på DISP knappen några gånger så cirkulerar display-läget, ett av dem är OFF
Tack Anders, för att du försökte hjälpa mig.
Du kanske såg att det löste sig med den hjälp jag fick av Mats.
/Sven
Vad tycks?
Sista tipset.
Innan jag köpte kameran så tittade jag på de exempelbilder Fuji hade. Det slog mig att en majoritet var tagna med minus kompensation på exponeringen med ofta 0,67 steg.
Idag när jag testade och hade Canon 5DMKII att jämföra med så är det helt klart att X-10 exponerar väldigt ljust. Det blir nästan dagsljus i kvällsbilderna. Så ta en titt på histogrammet både före och efter ni tagit bilden för det kan i mörkare miljöer ofta behövas en minuskompensation.
Tips:
När man betraktar bilderna i kameran, så kan man gå till största förstoring genom att klicka på inställningshjulet. Håller man detta inne, så kan man även scrolla bilden för att kolla andra delar av bilden i största förstoring.