voitcanon
Aktiv medlem
Kolla så inte bländaren står på A.Jag hade problem med Bulb, den valde automatiskt 30 sekunders slutartid, vet inte om jag gjorde nåt annat fel dock som ledde till det.
Henrik
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kolla så inte bländaren står på A.Jag hade problem med Bulb, den valde automatiskt 30 sekunders slutartid, vet inte om jag gjorde nåt annat fel dock som ledde till det.
Henrik
Kolla så inte bländaren står på A.
För oss som använder OVF, verkar en del kommentarer på Fujirumours tycka att förändringarna av "Corrected AF frame ON" blivit till det sämre.
Någon som uppdaterat och kan kommentera?
Svarar mig själv. Har nu uppdaterat till FW 2.0 och skillnaden med OVF och "Corrected AF frame" på ON är att objektivets närgräns indikeras utanför den 50 cm indikering som visades tidigare. Det fungerar helt förutsägbart och är inte sämre än tidigare, utan fungerar bättre om man är väldigt nära närgränsen. Dessutom med "Corrected AF frame" på OFF kan man enkelt gissa sig till var fokuspunkten kommer att hamna med bara några försök, så OVF hanteringen har inte försämrats med uppdateringen, tvärt om.
Två riktigt bra ändringar ni bör ställa in direkt: Auto Power Off på 15 eller 30 sek och Auto Power Save på ON. Den första stänger kameran automatiskt efter 15/30 sek - den startar direkt om man trycker halvvägs på avtryckaren - och Auto Power Save på ON drar ner EVF och LCD uppdateringen temporärt så kameran förbrukar mindre ström. Så fort man trycker ner avtryckaren återgår skärmarna till inställda värden.
http://www.fujifilm.com/support/digital_cameras/manuals/pdf/index/x/fujifilm_xpro2_manual_en.pdf
Den viktigaste frågan är väl hur du trivs med Fuji när du kört någon månad? Personligen är jag mycket nöjd med både X-PRO2 och X-T2.
DEelevererar som mina stora Canon kameror men i mindrew förpackning.Visst finns det små skillnader. Fast färre än jag trott innan.
Nu när jag använt min X-Pro2 ett tag är jag ännu mer nöjd med mitt köp. Idag fick jag också hem en 23mm f/2 WR, och den är riktigt bra och passar mig perfekt i bildvinkel.
Jag konstaterar också att trots att kameran inte har fler pixlar än min Sony A6000 får jag en helt annan detaljering och skärpa i bilderna - mest tack vare avsaknaden av AA-filter gissar jag.
Bilden nedan är tagen med XF 60mm f/2.4 Macro - ett riktigt jäkla skarpt objektiv det också (klicka på bilden för förstoring)
.
35/2wr är också trevlig.
Absolut! Den köpte jag med kameran, men den är lite för snäv för det mesta jag fotograferar.
Jag vill ha 56/1.2 - sen täcker jag 99% av det jag fotograferar
Den 100-400 jag lånat är i och för sig också kul, men det är mycket sällan jag behöver en sådan klump.
Testat 50-140/2,8 ?
Nu när jag använt min X-Pro2 ett tag är jag ännu mer nöjd med mitt köp. Idag fick jag också hem en 23mm f/2 WR, och den är riktigt bra och passar mig perfekt i bildvinkel.
Jag konstaterar också att trots att kameran inte har fler pixlar än min Sony A6000 får jag en helt annan detaljering och skärpa i bilderna - mest tack vare avsaknaden av AA-filter gissar jag.
Bilden nedan är tagen med XF 60mm f/2.4 Macro - ett riktigt jäkla skarpt objektiv det också (klicka på bilden för förstoring)
.
Testat 50-140/2,8 ?