JOLidman
Aktiv medlem
Den bästa kameran är den som får följa med!
Jag håller med!!! Råkade tappa en Leica D-LUX 4 och denna ersattes då med en Fuji X-10 i januari 2012. I och med detta så blev min Nikonutrustning (10 kg) liggande i väskan medan den lilla X-10 hängde med överallt.
Fujiutrustningen utökades sedan med en X100 ( en långsam drömkamera). Just nu går jag och väntar på vad uppdateringen av X Pro-1 kommer att innebära. Kommer att sälja min Nikonutrustning, om jag får något för den?
Jan-Olof / Nikonist sedan april 1977 då min nu son föddes, numera 36 år.
Den bästa kameran är den som får följa med! Jag har fotat med Canons systemkameror i mååånga år och släpat runt på en massa kilon i alla möjliga sammanhang. Allt eftersom fick kameran stanna hemma oftare och oftare. Jag köpte ett antal kompakter där den sista var en Canon G11 som levererade bra bilder men hade en dålig optisk sökare. När Xpro-1 kom kunde jag inte låta bli att köpa den direkt. Den är en fantastisk kamera med underbara bildfiler som är minst lika bra som från min mkII med L-objektiv. Nackdelen är att den inte är särskilt snabb och därför inte är lika enkel att fota springande hundar och andra snabba djur, sport o liknande.
Sedan jag köpte den för 1½ år sedan har jag inte använt min mkII mer än någon enstaka gång!
Jag håller med!!! Råkade tappa en Leica D-LUX 4 och denna ersattes då med en Fuji X-10 i januari 2012. I och med detta så blev min Nikonutrustning (10 kg) liggande i väskan medan den lilla X-10 hängde med överallt.
Fujiutrustningen utökades sedan med en X100 ( en långsam drömkamera). Just nu går jag och väntar på vad uppdateringen av X Pro-1 kommer att innebära. Kommer att sälja min Nikonutrustning, om jag får något för den?
Jan-Olof / Nikonist sedan april 1977 då min nu son föddes, numera 36 år.