Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fujifilm halvbra

Produkter
(logga in för att koppla)

Photomaster

Aktiv medlem
Är det någon annan än jag som äger en Fujifilm f11. Isåfall, är ni inte också otroligt irriterade på de oförlåtligt grova kromatiska abberationer som denna kamera kan åstadkomma.

jag köpte den för att den vann flera tester men jag undra verlkligen om inte en Canon med bättre optik hadde varit bättre.

Är det någon som har erfarenhet av detta?
 
det stämmer

men är inte f11 en utgången modell?
F30 och f31 funkar bättre. Har själv en f30 som
funkar skitbra !
 
jo f11 är en utgångan modell men har inte f30 också problem med kromatiska abberationer?

sedan tycker jag också att f11 skapar lite väl bleka färger ibland. ljusa dagar har den dessutom en irriterande tendens att alltid överexponera bilderna
 
en del aberration

det finns en del aberration men jag har inte sett jättemkt på mina bilder. Å andra sidan är jag inte riktigt lika petig med kvalitén från min f30, jag har en canon 20d vid mer krävande bilder.
Tycker annars att fujisensorn med sin höga isoförmåga överraskat ordentligt. Jag älskar även att filma små snuttar och det gör den förvånansvärt bra.
Hoppas du hittar svar på din fråga, jag inser att jag inte har mkt att komma med eftersom jag har en annan kamera..
mvh
 
Jo men när jag har jämfört min f11 med Canon i samma prisklass har jag upptäckt att abberationer i samma fotosituationer inte alls är lika framträdande
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.