Annons

Fujiexpress kundtjänst vilket skämt :(

Produkter
(logga in för att koppla)
Kul att en håller med om att ska få det man beställer.
Alla kan göra fel och då är det viktigt med en lyhörd kundtjänst som inte skickar ut något standard svar utan att läsa igenom hela mejlet.Om dom inte klarar av den tekniska biten så bör dom vidarebefodra brevet till någon som kan förklara varför det har blivit fel.
Nu är jag hemma och kan konstatera att bredden stämmer med det Fuji angivit i när jag bestälde 20.3cm.
Bilderna som jag bifogat är 3201*2398 och upplösningen 300px/inch vilket ska ge måtten 27.1*20,3cm
Skriver inte Fuji att de fyller ena sidan and kortändorna blir det det blir? Fuji skriver väl inte någonstans med vilken noggrannhet deras skrivarutrustning har? Det är mycket begärt att per default kräva en perfekt x-y nogrannhet i 0,3% klassen.

Att några här tycker att 6mm avvikelse är försumbart spelar dock ingen roll, TS uppfattar det som ett fel och ska därför kunna reklamera varan,.

Absolut, och det är lite av min poäng, det är så lätt att skriva skit i en forumtråd som växer till 120-140 sidor utan att ge företaget en möjlighet att ge en respons innan publisering.

Skriver inte Fuji att de fyller ena sidan and kortändorna blir det det blir? Fuji skriver väl inte någonstans med vilken noggrannhet deras skrivarutrustning har? Det är mycket begärt att per default kräva en perfekt x-y nogrannhet i 0,3% klassen.

Varför skriver dom då att 20*30 är 27.1?
Det är väl ett exakt mått så det räcker i mina ögon.

Sen är det ju lite lustigt måste jag säga att när man har ett riktigt problem då är det många som tycker att det är inget att bry sig i.
Sen kan man sitta och läsa om folk som pixelpipar dagar i ända och letar fel på sin utrustning och fotar med objektivlocket på för att få fram något konstigt fenomen?

Skit samma är det tänker inte lägga mer energi på det här.
Det enda jag ville säga var att jag tyckte det var konstigt att dom inte kunde skicka nya bilder i rätt längd som det står på beställningen.
Tack för mig.

Till att börja med låter det ju helt sjukt att 20*30 bara ska vara 27,1. Det är ju 10% skillnad.... redan där hade nog varningsklockor börjat ringa för mig.

Till att börja med låter det ju helt sjukt att 20*30 bara ska vara 27,1. Det är ju 10% skillnad.... redan där hade nog varningsklockor börjat ringa för mig.

Ha ha det är sant.
Blev rätt sur när jag först hade suttit och gjort alla bilder med måtten 20*30 och får se att dom skulle bli mindre.Bara att göra om då.Men det blev ju fel endå tyvär.
Har betalat in fakturan nu i vilket fall och den var ju på hela nittio bagis såg jag.

Jag fattar inte att ni ifrågasätter huruvida hans 6mm spelar roll eller inte. Det är ju mer än en halv centimeter fel på ett omslag som kanske är 12-15 cm stort totalt.

Jag vet inte hur omslaget ser ut men behöver inte särskilt mycket fantasi för att se att någonting kan gå från att se mycket genomarbetat ut till att se slarvigt hemmagjort ut när han väl har fäst bilderna om inte måtten stämmer.

Visst, jag kan tycka att man ska få det man beställer.

Jag kan också tycka att 6 mm fel på en 27,1*20 cm bild är relativt lite.

Jag kan också tycka att om man gör en design som kräver exakt milimeterpassning i kanten för att funka så bör man vara 100% säker på att det faktiskt kommer att funka på utskriften.

Jag kan också tycka att Fuji beter sig konstigt när de erbjuder en 20*30 cm utskrift, men som enligt dem själva är 27,1 cm. Och som på riktigt bara blir 26,5.

Jag kan till sist tycka att man som designer/beställare borde höra en varningsklocka och inse att den milimeterdesign man gjort kanske inte kommer att funka med Fujis mått.

Visst, jag kan tycka att man ska få det man beställer.

Jag kan också tycka att 6 mm fel på en 27,1*20 cm bild är relativt lite.

Jag kan också tycka att om man gör en design som kräver exakt milimeterpassning i kanten för att funka så bör man vara 100% säker på att det faktiskt kommer att funka på utskriften.

Jag kan också tycka att Fuji beter sig konstigt när de erbjuder en 20*30 cm utskrift, men som enligt dem själva är 27,1 cm. Och som på riktigt bara blir 26,5.

Jag kan till sist tycka att man som designer/beställare borde höra en varningsklocka och inse att den milimeterdesign man gjort kanske inte kommer att funka med Fujis mått.

Ärligt? Det går ju att millimeterjustera med enklare mjukvara och en inkjet från förra årtiondet. Ett snickeri med bandsåg kan leverera ett bord på +/- 2mm. 6mm off från ett stort tryckeri år 2012 kan väl knappast räknas som ett litet fel, eller? På andra maskiner är axelstyrning ner till microner inga konstigheter.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar