FlyerOne
Aktiv medlem
Nej, jag kan inte se att det verkar som om de skulle ha gjort så. Ifall man kollar under marknadsförings-svamlet så finns det ingenting nånstans som bekräftar detta. Och ifall de nu verkligen HADE lyckats med en sådan prestation, skulle de då inte ha varit väldigt angelägna om att basunera ut detta?Ah, i vilket fall verkar det som om de har tagit Sonys sensor, och gjort den bättre vilket inte är fy skam det heller.
---
Därför antar jag INTE detta. Men jag är tämligen övertygad om att vi får se jämförelser på skillnaderna mellan Sonys 16 Mp sensor MED traditionellt AA-filter versus UTAN...---
Antar att snart får vi se side-by-side tester mellan Sonys och Fujis sensor.
Förväntat resultat med borttaget antimoire-filter är tydligt högre skärpa och lite bättre kontrast på pixelnivå, men fler artefakter. Den ökade skärpan är det lätt för alla att se genast, medan det är svårare att identifiera artefakter (ifall de inte är väldigt tydliga) eftersom man ju inte vet riktigt hur motivets alla detaljer faktiskt såg ut. Säkert smart ur marknadsföringssynpunkt, tror för egen del att Fujifilm kommer att sälja väldigt många X-Pro 1 pga detta.
.
Senast ändrad: