Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Friluftsliv !!

Produkter
(logga in för att koppla)

gunte

Aktiv medlem
Efter att ha kollat igenom senaste "Foto" och månadstävlingen så har ordet "friluftsliv" fått för mig en ny innebörd,bedrövligt resultat..
mvh/gunte..

Jag gillar inte att gnälla på de där bedömningarna men kan i det här fallet inte annat än hålla med.

Var upp på biblioteket och läste tidningen, och tyckte bilderna var mycket bra - tills jag läste temat. Vad är det som är "Friluftsliv"?

mvh

Thommy Johansson

Ja och så var det ju en i det fria nödig illbatting också, synd att jag inte skickade in en utedassbild från i somras,där var det verkligen fri-luft runt kåddarna..
mvh/gunte..

Tja grabbar, jag var 100 säker på att få med nån av mina bilder under temat, för är det något jag kan så är det plåta och utöva friluftsliv.men icke sa nicke.Men sånt är livet-fotolivet ....

tja vad ska man säga förutom katten

Bild 7: två damer som cyklar i fjällen med bena uppdragna med förskräckta miner hur kan den få omdömmet "En romantisk bild som gör mig glad"

bild 9: sparkåkare i stan, friluftsliv????
bild 10: mor och två döttrar på stranden, frilutsliv ??

bland hedersonämnaden hittar vi flera tveksamma
typ:
barn på präskkrage äng mend bukett i handen,
barn på en potta,
byggand med kran, öhhhh friluftsliv????????

/Stefan

Känner att jag också måste göra ett inlägg i debatten..

Temat "Friluftsliv" känns rätt..men bilderna som valts ut till temat tycker jag är fel..iallafall så som jag föreställer mig hur "friluftsliv" ska vara.

Personligen gillar jag helt klart bild nr 2 bäst. Det är en bild som utstrålar friluftsliv i en intressant miljö. Spännande kontraster mellan ljust och mörkt. Lite mörk i hörnen, som dock gör att blicken lätt dras in i bilden mot dem snöklädda bergstopparna. Bild 1 är också helt okej. Undrar om det är den nya "friluftshatten" från Kavu han har på sig tro..!? :)

Nån som vill ta på sig uppdraget att upplysa tidningen "FOTO" om vad friluftsliv egentligen är!? :)

/Jonas

Friluftsliv...?

Hmmm...
Jag vet vad FRILUFTSLIV är... /innebär för mig alltså!

Har inte sett Foto men av det jag läst ovan så verkar jag inte dela FOTO's uppfattning...

:)

MVH
Jmlove

Skriv vad ni tycker om tråden istället för filosofiska frågor eller försök svara på era egna frågor så blir det mycket mer intressant.

Jag förmodar att ni egentligen vet vad de flesta lägger i betydelsen friluftsliv. För mig betyder de aktiviteter av olika slag i det fria. Kanske man kan tolka in att en katt ligger på gruset, men jag är lite skeptisk. En katt eller en hund kan väl knappast leva ett friluftsliv?

Friluftsliv, är inte det ngt som bara människor har? Alltså hade jag velat sett människor i olika aktiva situationer ute i det fria. Vidare anser jag att det fria betyder skog och mark, inte ute på gatan inne i stan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar