Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Friluftsliv !!
- Trådstartare gunte
- Start datum
hasse lundberg
Aktiv medlem
Man kan undra hur resten av bilderna som inte kom med ser ut?
Kattan var ju utomhus för bövelen!Thommy skrev:
Vad är det som är "Friluftsliv"?
Thommy
Aktiv medlem
jimh skrev:
Kattan var ju utomhus för bövelen!
Ja, i och för sig ... men ... vart är friluftslivet?
mvh
Thommy Johansson
Ni skånepågar har ju ert språk också. Är det för ekivokt för en översättning eller?gunte skrev:
där var det verkligen fri-luft runt kåddarna..
Walkerboh
Aktiv medlem
tja vad ska man säga förutom katten
Bild 7: två damer som cyklar i fjällen med bena uppdragna med förskräckta miner hur kan den få omdömmet "En romantisk bild som gör mig glad"
bild 9: sparkåkare i stan, friluftsliv????
bild 10: mor och två döttrar på stranden, frilutsliv ??
bland hedersonämnaden hittar vi flera tveksamma
typ:
barn på präskkrage äng mend bukett i handen,
barn på en potta,
byggand med kran, öhhhh friluftsliv????????
/Stefan
Bild 7: två damer som cyklar i fjällen med bena uppdragna med förskräckta miner hur kan den få omdömmet "En romantisk bild som gör mig glad"
bild 9: sparkåkare i stan, friluftsliv????
bild 10: mor och två döttrar på stranden, frilutsliv ??
bland hedersonämnaden hittar vi flera tveksamma
typ:
barn på präskkrage äng mend bukett i handen,
barn på en potta,
byggand med kran, öhhhh friluftsliv????????
/Stefan
gunte
Aktiv medlem
jimh skrev:
Ni skånepågar har ju ert språk också. Är det för ekivokt för en översättning eller?
Förmodligen, men du har nog fantasi..sen är jag i.f.s en gotlandssork men man tar seden dit man kommer
mvh/gunte..
Sinuslinus
Aktiv medlem
Men Jeppe, ser du inte det. Du måste ju titta närmare .
ettan och tvåan håller men resten???????????????
ettan och tvåan håller men resten???????????????
forstheim
Guest
Känner att jag också måste göra ett inlägg i debatten..
Temat "Friluftsliv" känns rätt..men bilderna som valts ut till temat tycker jag är fel..iallafall så som jag föreställer mig hur "friluftsliv" ska vara.
Personligen gillar jag helt klart bild nr 2 bäst. Det är en bild som utstrålar friluftsliv i en intressant miljö. Spännande kontraster mellan ljust och mörkt. Lite mörk i hörnen, som dock gör att blicken lätt dras in i bilden mot dem snöklädda bergstopparna. Bild 1 är också helt okej. Undrar om det är den nya "friluftshatten" från Kavu han har på sig tro..!?
Nån som vill ta på sig uppdraget att upplysa tidningen "FOTO" om vad friluftsliv egentligen är!?
/Jonas
Temat "Friluftsliv" känns rätt..men bilderna som valts ut till temat tycker jag är fel..iallafall så som jag föreställer mig hur "friluftsliv" ska vara.
Personligen gillar jag helt klart bild nr 2 bäst. Det är en bild som utstrålar friluftsliv i en intressant miljö. Spännande kontraster mellan ljust och mörkt. Lite mörk i hörnen, som dock gör att blicken lätt dras in i bilden mot dem snöklädda bergstopparna. Bild 1 är också helt okej. Undrar om det är den nya "friluftshatten" från Kavu han har på sig tro..!?
Nån som vill ta på sig uppdraget att upplysa tidningen "FOTO" om vad friluftsliv egentligen är!?
/Jonas
Sinuslinus
Aktiv medlem
snarare upplysa dummaren vad friluftsliv är
Joker
Aktiv medlem
sebbfolk skrev:
Vad är friluftsliv?
Exakt!
Jmlove1
Guest
Friluftsliv...?
Hmmm...
Jag vet vad FRILUFTSLIV är... /innebär för mig alltså!
Har inte sett Foto men av det jag läst ovan så verkar jag inte dela FOTO's uppfattning...
MVH
Jmlove
Hmmm...
Jag vet vad FRILUFTSLIV är... /innebär för mig alltså!
Har inte sett Foto men av det jag läst ovan så verkar jag inte dela FOTO's uppfattning...
MVH
Jmlove
Skriv vad ni tycker om tråden istället för filosofiska frågor eller försök svara på era egna frågor så blir det mycket mer intressant.
Jag förmodar att ni egentligen vet vad de flesta lägger i betydelsen friluftsliv. För mig betyder de aktiviteter av olika slag i det fria. Kanske man kan tolka in att en katt ligger på gruset, men jag är lite skeptisk. En katt eller en hund kan väl knappast leva ett friluftsliv?
Friluftsliv, är inte det ngt som bara människor har? Alltså hade jag velat sett människor i olika aktiva situationer ute i det fria. Vidare anser jag att det fria betyder skog och mark, inte ute på gatan inne i stan.
Jag förmodar att ni egentligen vet vad de flesta lägger i betydelsen friluftsliv. För mig betyder de aktiviteter av olika slag i det fria. Kanske man kan tolka in att en katt ligger på gruset, men jag är lite skeptisk. En katt eller en hund kan väl knappast leva ett friluftsliv?
Friluftsliv, är inte det ngt som bara människor har? Alltså hade jag velat sett människor i olika aktiva situationer ute i det fria. Vidare anser jag att det fria betyder skog och mark, inte ute på gatan inne i stan.