Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fria kartbilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kijana

Aktiv medlem
Skulle behöva en digital kartbild över ett område i Sverige. Lantmäteriet har sin karttjänst, förstås. Men de rackarna tar ju betalt för sina bilder...

Finns det någon annan karttjänst på nätet som står till tjänst med enklare kartor att ladda ner?
 
Notera bara att:

"Lantmäteriet respektive Sjöfartsverket äger copyright på de bakgrundskartor som används i denna karttjänst. Dessa kartor nyttjas enligt avtal mellan länsstyrelserna och respektive rättighetsinnehavare. "
 
perpro skrev:
Notera bara att:

"Lantmäteriet respektive Sjöfartsverket äger copyright på de bakgrundskartor som används i denna karttjänst. Dessa kartor nyttjas enligt avtal mellan länsstyrelserna och respektive rättighetsinnehavare. "
Som om nån skulle märka om jag skrev ut dem för eget bruk? Det verkar ju rätt korkat att tillhandahålla en tjänst som man inte får använda.
 
Makten skrev:
Som om nån skulle märka om jag skrev ut dem för eget bruk? Det verkar ju rätt korkat att tillhandahålla en tjänst som man inte får använda.

Fniss, ja det kan man ju tycka.

Men eftersom du skrev att du behövde den digitalt tänkte jag att du skulle om-publicera den på webben, och det får man nog inte. Formellt i varje fall.
 
perpro skrev:
Fniss, ja det kan man ju tycka.

Men eftersom du skrev att du behövde den digitalt tänkte jag att du skulle om-publicera den på webben, och det får man nog inte. Formellt i varje fall.
Nu var det ju inte jag som skulle ha den;-) Men nej, jag skulle aldrig använda den på sånt sätt. Bara för eget bruk.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.