ANNONS
Annons

Framkallning av Tmax 400

Produkter
(logga in för att koppla)

moerin

Ny medlem
Hej!

Jag har fått låna en analog Pentax MZ-60 som jag var och köpte film till igår. Killen på Scandinavian Photo rekommenderade Kodak Tmax-400.
Nu undrar jag hur den går att framkalla. Jag tänkte inte försöka mig på att göra något själv. I allafall inte än, eftersom jag inte fotat analogt förut.
Jag har försökt leta mig till svar utan större framgång.

Min fråga är: går det att lämna in denna film för framkallning någonstans? Tar exempelvis Crimson emot den?

Jag hörde någon säga att det var något speciellt med denna film, så jag tänkte det var bäst att fråga...

Tack på förhand!

Häslningar
Martin

Det är en vanlig svartvit film så alla labb som framkallar svartvitt kan framkalla den (bl.a då. Crimson).

Hej!

Jag har fått låna en analog Pentax MZ-60 som jag var och köpte film till igår. Killen på Scandinavian Photo rekommenderade Kodak Tmax-400.
Nu undrar jag hur den går att framkalla. Jag tänkte inte försöka mig på att göra något själv. I allafall inte än, eftersom jag inte fotat analogt förut.
Jag har försökt leta mig till svar utan större framgång.

Min fråga är: går det att lämna in denna film för framkallning någonstans? Tar exempelvis Crimson emot den?

Jag hörde någon säga att det var något speciellt med denna film, så jag tänkte det var bäst att fråga...

Tack på förhand!

Häslningar
Martin

Hej Martin.
Du kan gärna gå in på www.enbrabild.se. för mer info. Jag har ett prolabb med framkallning för analog film.
Mvh
Rolf

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar