Jeremiah2
Avslutat medlemskap
Problemet som jag ser det är om man kan ta Terje på allvar och överhuvudtaget godta att han ger sig in i debatt om ämnen där han själv orsakat störst åverkan av oss alla.
Och att sedan gå från att ha varit den historiskt största bedragaren inom svensk foto och komma tillbaka som om inget har hänt.
Ger man sig in i debatten får man tåla att kunna svara på obekväma frågor. Har man torrt om fötterna ser jag ingen orsak till att det inte skulle vara ok, tvärtom. Så länge man inte är rent elak eller gör narr av någon. Sakligt och ärligt.
Sju år och åtta bedrövelser efter händelsen är det nog inte den bästa strategin att klampa rakt in i klaveret och hoppas att ingen kommer ihåg namnet.
Och sedan att i inlägg efter inlägg och mängder av blogginlägg mer eller mindre säga att alla andra är avundsjuka, ljuger, sprider rykten, gissar etc, får i alla fall mig att undra om man inte spelar offer. Vem i hela friden skulle vara avundsjuk på Terje, och isåfall, hur skulle det gynna deras framtid inom fotografin, att ställa obekväma frågor?
Som en jämförelse och för att ge lite perspektiv:
Hur många här på forumet tycker Lance Armstrong skall få komma tillbaka till cykelsporten efter dopingskandalen 2012?
Hur många hade tagit hans ord om doping seriöst och inte funderat en eller flera gånger på sannhetsgraden?
Hur många blev rasande när Lance cyklade en välgörenhetstur runt en del av sträckningen några dagar före riktiga Tour De France, 3 år efter erkännandet?
Och kalla nu inte detta för ett drev. Svara eller fråga isåfall hellre på vad jag skrivit.
Thommy
Att Terje själv ”tar i detta” är väl ett sätt att återfå ”cred”. Jag tycker det är förbannat rakryggat och ett lysande sätt att bearbeta något, för att sedan kunna lägga det bakom sig.
Att fortsätta hacka på någon som gjort fel, avslöjats och förmodligen vart nära dränka sig i ngn skogssjö på daglig basis, det känns inte så fräscht.
Slå inte undan benen på den som försöker resa sig.