Hej på er!
Jag kommer att dra mig härifrån denna tråd, jag tror de flesta som har läst vad som skrivits kan förstå varför. Jag får frågor, jag besvarar. Sedan kommer frågor med indicier, Flashback börjar länka och visa summeringar av hela händelsen där mycket är rykten och lögner. Men också ett antal löpsedlar, eller så refereras till vad andra skrivit. Svar jag ger blir till nya lögner i deras värld, så vad jag ger för svar har ingen betydelse. Jag har förstått detta länge, därför vägrar jag diskutera med dessa flashbackare. Givetvis med den risk att det ger nya spekulationer som ger nya "sanningar" - och vi kommer allt längre från sanningen.
Men det får väl vara så, att jag överhuvudtaget är här och ger en kommentar känns nästan på gränsen till onödigt - då flashbackarna redan har en bild av mig och varit med själva på att skapa den. Jag har lärt mig att leva med att det finns mycket material om mig som inte är sanningen. Det är väl baksidan med att ha blivit en offentlig person.
Däremot undviker jag inte sanningen - jag har redan erkänt vad jag gjort. Det gjorde jag för snart sju år sedan! Vad som skett efter mitt erkännande är nästan värre än vad som utvecklades till avslöjandet - och sedermera mitt erkännande. Vilken sagolik marknadsföring Flashback gjort, jag behöver aldrig marknadsföra mig igen resten av min karriär. Jag träffar dagligen människor som redan vet vem jag är, men som relativt snabbt också kan berätta att jag inte alls är den de trodde.
Jag har ett stort antal skrivit om detta i min blogg; men också uttalat mig i radio, teve och olika media - ett stort antal gånger. Det har blivit många dementier, för att förklara vad som egentligen skett. Det kommer även en lång filmdokumentär om mig som förtydligar ännu mer (mer info kommer senare).
Jag har även länkat och hänvisat många till en av trådarna om mig på Flashback, som denna:
https://www.flashback.org/t1641161. Denna innehåller för närvarande 15 024 inlägg där senaste inlägget gjordes 29 april 2018. Tråden har över 3 miljoner visningar. Jag ber olika gå in och läsa, studera vad som skrivs om mig. Bilda sig en uppfattning. Jag rekommenderar också många att börja med senaste inlägget och sedan läsa inläggen bakåt, varje inlägg! För att sedermera börja förstå vad detta handlar om egentligen.
Flera av de aktiva som skriver där, och har gjort en längre tid, finns även här på Fotosidan. Några har knappt lämnat några andra kommentarer på Fotosidan än det som har handlat om mig. Dessa har även figurerat på Facebook med ett större antal kommentarer som väckt reaktioner hos andra. På samma sätt som deras kommentarer också väcker reaktioner här på Fotosidan.
Flera av dessa har också lämnat kommentarer i min blogg, ofta mycket kränkande och förlöjligande kommentarer. Det har även gjorts korrigeringar i presentationer om mig på Wikipedia, men också pressmeddelanden till olika media, mejlbombande till fotohögskolan i Göteborg - och även till språkrådet för att få godkännande av ett verb till nyordslistan. Sedan har man givetvis länkat ihop allt detta, refererar till vad man själva skrivit på olika bloggar och på andra ställen. Man kan länka till Wikipedia där man själv gjort uppdateringar. Osv, osv, osv...
Jag har aldrig varit svårtillgänglig, jag har hållit en öppen dialog, besvarar på frågor - och varit synnerligen öppen med vem jag är och har varit. Mitt mående, olika förklaringar till det jag gjorde och varför. Nästan så att många andra börjat tröttna och tycker det börjar bli tjatigt. Ett stort antal har också bett mig att gå vidare, sluta gräva - något jag gjort sedan några år tillbaka.
Jag läser inget på Flashback sedan senhösten 2011, men har med jämna mellanrum blivit uppdaterad av vänner eller journalister. Jag har blivit bedd om att bemöta nya anklagelser, nya indicier och rykten.
Märk väl; jag förnekar inte det jag gjort. Jag har erkänt och även bett om förlåt. I bloggen, i olika media och till en lång rad vänner och kollegor. Men jag erkänner givetvis inte något som jag inte gjort!
Jag har redan flera gånger på sistone gett svar på olika frågor och kommentarer här på Fotosidan. Alltid försökt var tydlig och hövlig. Allt finns också kvar att läsa. Så även mina tidigare inlägg i denna tråd. Jag tänker till innan jag skriver, så att jag inte behöver ångra eller ändra - utan jag kan stå för det jag skrivit tidigare. Men jag gillar inte upprepa, då mina svar finns för alla att backa till och läsa. Min svar är sanna, inga lögner! Att sedan man inte tror på det jag säger, och att man sedan börjar med nya länkar för att bevisa att jag fortfarande ljuger - då spårar det ur. Det är då jag känner att Flashback kapat tråden.
Jag lämnar nu, låter er diskutera och plocka fram ännu mer material som ska göra mig till den ännu styggare vargen. Så det får ni gärna fortsätta med. Jag bemöter inget - utan de som känner att de är intresserade av mina svar kan komma till bloggen och lämna en kommentar, kanske skicka ett mejl till bloggserien "Fråga Terje" - eller så kan man ju alltid ringa mig en signal. Eller utnyttja läget och fråga mig när ni ser mig.
Ni flashbackare kan däremot lägga ned - ni kommer aldrig flera gånger få till en diskussion med mig. Jag försökte några gånger under hösten 2011, jag även bjöd in er till en heldag i Mullsjö under hösten 2013 utan att en enda av er dök upp. Så jag har lämnat er nu, gått vidare - fotograferar mer än någonsin, känner mig hur stark som helst - och fortsätter att utveckla mitt bildskapande. Ni styr verkligen inte min agenda!
Tack för mig här (men jag kommer finnas kvar på Fotosidan om ni skulle undra).
/Terje