Varför tar inte det så kallade drevet slut mot Terje. Mina egna tankar är följande.
Jag tror Terje själv skapar en stor irritation och frustration hos många personer med sitt sätt att vara och bemöta folk. Folk protesterar och Terje svarar som om han vore den enda som kan fotografi och bildskapande och därmed förnedrar folk. Sen påhejad att ett antal anhängare, där många hängt med sen skandalen och stöttat Terje, det driver allt vidare.
25maj skriver Terje att han vill stänga tråden, nu skriver han att den bör vara öppen, för nu tycker han att det passar hans egna ändamål bättre.
Jag har bara backat 2sidor i forumet i min dator. På dessa sidor har Terje skrivit följande om sig själv!
/Han är en djurvän i världsklass
/har gjort bilder med starkt konstnärligt budskap
/säger att "Foto och Bildteknik" inte får använda hans bild som skärmsläckare, när han endast vill se en bild i fullformat på sin egen dator, varför skulle han välja den som skärmsläckare och behöva se varje dag. För att bilden är så bra???
/jag kan skriva, undervisa och föreläsa
/att inspirera från nybörjare till duktig på ungefär 1dag
/enkelt att summera, jag kan vad jag håller på med
Till sist:
/Jag gillar inte att skryta
Jag anser att det är upp till andra att bedöma det Terje påstår om sig själv.
Detta är ju bara en bråkdel av vad Terje skriver om sig själv. Sen undrar folk som stöttar Terje varför folk fortsätter "jaga" Terje. Om Terje ändrade attityd och blev ödmjuk skulle med all säkerhet det mesta självdö.
Han hävdar och argumenterar att jpg är bättre än raw. Terje är idag frånkörd av tekniken. Han fotar mycket med en Nikon 200D som lanserades kring 2005, om han vill jobba i kameran, vad har inte hänt från 2005 till vad man nu kan göra i en kamera.
Jag tror de flesta skiter i vad som hände från 2005 och framåt, det är Terjes attityd i trådarna som gör att allt ballar ur. Jag skall inte ändra mig som Terje, som trivs när vinden börjar vända/ STÄNG TRÅDEN !!