marten_p
Aktiv medlem
Fick min X100F igår med posten och har haft en stund att rodda runt i menyer och dylikt. Som van Canon-användare är det verkligen en annorlunda upplevelse. Tror jag vid det här laget lyckats förstå det mesta (med hjälp av både google och manual), men två saker har jag inte riktigt lyckats få till:
1. Jag har för vana att ta fokus (avtryck halva vägen) och sedan komponera om bilden. När jag gör likadant här så börjar autofokusen jaga igen när jag flyttar kameran. Vet att jag kan få till funktionen med hjälp av AEL/AFL-knappen, men undrar om det går få till med bara avtryckaren?
2. AF hjälpbelysning vill inte fungera. Har den påslagen i menyn och har inte kameran på "tyst läge". Vad kan jag ha missat?
Dyker säkert upp fler frågor när jag hunnit börja använda kameran på riktigt.
1. Jag har för vana att ta fokus (avtryck halva vägen) och sedan komponera om bilden. När jag gör likadant här så börjar autofokusen jaga igen när jag flyttar kameran. Vet att jag kan få till funktionen med hjälp av AEL/AFL-knappen, men undrar om det går få till med bara avtryckaren?
2. AF hjälpbelysning vill inte fungera. Har den påslagen i menyn och har inte kameran på "tyst läge". Vad kan jag ha missat?
Dyker säkert upp fler frågor när jag hunnit börja använda kameran på riktigt.