Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Frågor bildspel

Produkter
(logga in för att koppla)

tobbe_lobbe

Aktiv medlem
Jag har tagit på mig att göra ett bildspel som ska visas på ett årsmöte i april.
Där bilder från alla arrangemang vi haft under året ska visas (cirka 12st) Publiken blir ungefär 150 personer blandad ålder.

Ska jag visa varje arrangemang sida vid sida eller kan jag blanda bilder hur som helst?

Hur långt får det max vara? Jag har fått 15 minuter på mig att visa bilder men det känns länge eller?
 
antar att det är 12 st arrangemang så då borde det bli rätt många bilder för 15 minuter förutsatt att varje bild ska visas i ca 4-5 sekunder du får nog helt enkelt prova dej fram eller räkna på det. 15 minuter kan verka väldigt långt om det inte är fina bilder som man väl kan betrakta en stund. eventuell musik till underlättar med.

jag tycker du borde visa bilderna från arrangemangen i någon sorts kronoligisk ordning och inte blanda hej vilt ,blir nog bara förvirrande för åskådarna. att du alltså tar alla bilder från ett tillfälle(1) och sen alla bilderna från tillfälle (2) och så vidare.


MVH / GJ
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.