Graylingman
Aktiv medlem
Det är en bävrr
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är en bävrr
Tack!
Jag trodde inte de levde i saltvatten?
Denna här lilla korvbrödstjuven dök upp på en av mina sovplatser när jag tältade i Kesudalen och ja hastade fram kameran med tyvärr bara 90 macro på så detta är ett utsnitt av bilden men vad är det för filur? Någon sorts sorkdjur antar jag, gissade själv på skogslämmel eftersom jag inte såg någon svans men tycker inte öronen stämmer riktigt. Någon som vet?
Vad kan det här vara för nåt?
Någon som vet vad detta är? Ser ut att vara en skinnbagge/bärfis av något slag men hittar den inte i mina böcker. Lever tydligen på psalmbär (Gotländska björnbär) bland annat. Den har en ganska lång sugsnabel som den sticker ner i bären. Observera det röda kvalstret på sidan.
//Lars
Svarar själv och det är så klart en humla. Återfann den i pelargonerna och den såg lite piggare ut. Skulle dock ha behövt låna hårtorken före fotograferingen.Den här gynnaren räddades ur en fylld vattenkanna (dock ej med hjärt-lungräddning). Den ser ganska tilltufsad ut men "hen" repade sig ganska snabbt och drog vidare. Är det så enkelt att det är en vanlig humla eller vad kan det annars vara?
Anders W
Är de farliga eller för hade hela skallen full av dem efter en promenad i skogen.
Svarar själv att det nog måste vara en stor husspindel ((Tegenaria atrica). Protestera om ni tycker jag har fel. Men vad heter denna figur?Så är det dags igen för en amatör på den lilla världen. Förmodligen hur vanlig som helst, men vad är det för sorts spindel egentligen?
Anders W
Svarar själv att det nog måste vara en stor husspindel ((Tegenaria atrica). Protestera om ni tycker jag har fel. Men vad heter denna figur?
En harkrank är det i alla fall, men vilken art det är har jag inte en aning om