Tommy Blomster
Aktiv medlem
Jag hade gissat på röd glada med den stjärten och beteendet glidflygning. Speciellt om den också visslar.
Nu har jag Googlat och du verkar ha rätt. Tack för hjälpen!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade gissat på röd glada med den stjärten och beteendet glidflygning. Speciellt om den också visslar.
Då passar jag på att fråga om en till fågelunge, jag gissade på Björktrast, men jag har fått förslag på att det kan vara grå flugsnappare? Storlek som en vuxen domherre ungefär.
Någon som har koll på vad den stora svart fågeln och de två grå/vita längre upp i bild är för några fåglar? Dom stog på mer än 100 meters håll så jag har tyvärr ingen bättre bild än så här.
Storleksmässigt så var dom rätt stora jämför med anden som simmar längs fram i bild och tänk på att den är rätt mycket närmare kameran.
Det är sothönor. Den svarta är vuxen, de grå är ungar.
Mvh Toni
Jag tänkte också på det men jag tycker dom känns för stora för att vara sothönor?
Storlek kan vara svårbedömt på långa avstånd, men jag tycker de ser helt normala ut på bilden. Dräkt och form räcker förövrigt här för att identifiera arten.
Skulle behöva lite hjälp med dessa 2 fåglarna..
Eftersom det bara vräker ner regn idag så sitter väl alla ändå inne och kollar fågelbilder på fotosidan.
Bild 1 tror jag är Taltrast?
Bild 2 gissar jag på grå flugsnappare?
Tack på förhand
1:an är taltrast
2:an är törnskata
Mvh Toni
Trots regnet tog jag en sväng och fotade.
Kan det vara grå flugsnappare denna gång ?
Bild 1 Grå flugsnappare modell äldre?
Bild 2 Grå flugsnappare modell yngre?
Tack på förhand
// Thomas
Det stämmer precis!
Mvh Toni