Annons

Fråga om köp (fel pris)

Produkter
(logga in för att koppla)
Dustin? Nej jag tror han får produkten, de har kanonservice.

Gissar på samma sak. Han vinner nog mycket förtroende på att han själv uppmärksammar dom på det. De kanske hittar en bugg som är värdefull för dom att rätta till, och beloppet är småpotatis för dom i sammanhanget. Sedan som du säger så är det generellt väldigt schyssta emot sina kunder.
 
domen föll idag.

"Hej,

Du får den för 0kr, du behöver ej betala något denna gång.

Vänliga hälsningar

Dustin Home
Contact Center Sales Representative"
 
Tio år är preskriptionstiden har jag för mig, möjligen skulle det kunna omfattas av en specialregel som ger tre års preskriptionstid i vissa fall vid fordran mot konsument men det är osäkert om den går att tillämpa i detta fallet.

Solklart tre år om han handlat som privatperson. Nu fick han den gratis ändå den här gången.

https://lagen.nu/1981:130

Preskriptionstid


2 § En fordran preskriberas tio år efter tillkomsten, om inte preskriptionen avbryts dessförinnan.

Preskriptionstiden är dock tre år för fordran mot en konsument, om fordringen avser en vara, tjänst eller annan nyttighet som en näringsidkare i sin yrkesmässiga verksamhet har tillhandahållit konsumenten för huvudsakligen enskilt bruk. Detsamma gäller fordran mot den som har gått i borgen för betalningen av en sådan fordran. Den treåriga preskriptionstiden gäller dock inte fordringar som grundar sig på löpande skuldebrev.

För fordran på pension räknas preskriptionstiden från den dag fordringen tidigast kan göras gällande.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.