Annons

Fråga ang. Minolta Dynax 500si

Produkter
(logga in för att koppla)

135458

Avslutat medlemskap
Tjena,

Det är så att jag äger en gammal analog systemkamera (Minolta Dynax 500si) och i denna kameran sitter fortfarande kvar en gammal filmrulle med bilder på som jag väldigt gärna skulle vilja få tag i och framkalla bilderna från, problemet ligger i att batteriet är totalt stendött och jag kommer därför inte åt att spola tillbaks filmen i kameran. Jag har heller inte försökt öppna kamernan och ta ut filmen då detta förmodligen kommer att förstöra filmen.

Är det nån som vet ifall man kan få tag i ett nytt sådant här batteri eller om det går på nåt annat vis spola tillbaka filmen så att man kan ta ut den från kameran?

Vore mycket tacksam för lite råd/hjälp.

Peter.
 
En annan variant om du inte tänker använda kameran mer är ju att ta kameran till en fotoaffär, antingen har dom ett mörkrum eller ett batteri så dom kan hjälpa dig när du vill ha framkallat filmen.

Christer
 
Ja, ok. Jag ska kolla detta nästa gång jag är i en fotoaffär, annars finns ju då också möjligheten att köpa detta batteriet, trodde faktiskt inte att det gick att få tag i fortfarande.

Tack för era tips!
 
Clas Ohlson

Jag har samma kameramodell och köpte förra veckan nya batterier av typ 2CR5 på Clas Ohlson för 79 kr st, så visst finns dom kvar i handeln, än så länge...
/Erika
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.